Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva anbefaler du av kreatin da, Sir-Andy?

 

Kreatin monohydrat, gjerne merket med "Creapure" som er en garanti for at det er reint og av god kvalitet (kommer fra en bestemt fabrikk som gjør det skikkelig). Om det ikke er merket med creapure, ville jeg sett en lab-test som tilsier at det er rent.

Lenke til kommentar

Jeg bruker selv bare ZMA og proteinpulver.

 

ZMA fordi jeg sover særdeles bedre når jeg bruker det.

Det er dog tross alt bare zink og magnesium sammen med vitamin B6 så noe hokuspokus er det ikke...

Jeg har prøvd en uke uten og en uke med og så opphold på to uker før jeg begynte å bruke det for fullt forå være sikker på at det ikke bare var placeboeffekten som sparka meg i nøttene...

 

Proteinpulver for å være sikker på å få i meg nok proteiner, det kan vel egentlig ikke sidestilles med kreatin, ZMA og andre slike typer tilskudd siden det bare er "frysetørrede" proteiner... (kan jo sammenlignes med Toro tomatsuppe...

 

Grønn te gir forhøyet termisk aktivitet i kroppen, men ingen styrkeboost eller hjelp (for min del ihvertfall) ifm trening som du sier.

Har sett flere studier som indikerer forhøyet forbrenning etter inntak av grønn te og etter egne erfaringer stemmer de resultatene som kom frem i de studiene med det jeg selv har erfart...

 

Bruker også ZMA og får sykt forbedret søvn med det, samme begrunnelse som du har.

 

Har du linker til noen av grønn te studiene? Jeg tviler nemlig veldig på denne magiske effekten som den vestlige verden har hatet fra trollmenn i Asia. Ønsker derfor å bli overbevist.

 

 

Du må huske på at dette 30 min vinduet etter trening ikke er så veldig fakta som man tror. Det tar uansett noen timer for proteinet å løse seg opp og i tillegg vil du trolig få i deg såpass mye kasein proteiner at du kontinuerlig vil ha proteiner som blir prosessert :)

 

Grønn te er ikke en mye og har en positiv effekt når det gjelder forbrenning samt sulthetsfølelse. Hjelper ikke på styrken though..

 

Vet dette ikke er en direkte forskningskilde, men jeg følger meg trygg på sider som trening.no og trim.no, dem er serriøse aktører.

 

Link om inntak av mat 20-30 min etter trening

 

Kreatin monohydrat, gjerne merket med "Creapure" som er en garanti for at det er reint og av god kvalitet (kommer fra en bestemt fabrikk som gjør det skikkelig). Om det ikke er merket med creapure, ville jeg sett en lab-test som tilsier at det er rent.

 

Har du noen billigere varianter av dette kreatinet? Jeg bruker ATP nå, betalte vel 240 kr boksen, 3stk. Det var tilbud.

Lenke til kommentar

Har du linker til noen av grønn te studiene? Jeg tviler nemlig veldig på denne magiske effekten som den vestlige verden har hatet fra trollmenn i Asia. Ønsker derfor å bli overbevist.

 

Vet dette ikke er en direkte forskningskilde, men jeg følger meg trygg på sider som trening.no og trim.no, dem er serriøse aktører.

 

Link om inntak av mat 20-30 min etter trening

Forlanger du seriøst en link som er vanskelig å finne, mens du selv skal kunne referere til nettfora som ikke gir bakgrunn eller kan henvise til sine kilder? Blir vanskelig å diskutere med deg skjønner jeg...

 

 

Grønn te...

 

For det første inneholder grønn te spor av ephedra som stimulerer til økt utskillelse av nor-adrenalein som igjen stimulerer til økt fettforbrenning.

For det andre er det like mye koffein i grønn te som i kaffe og som kjent er koffein prestasjonsfremmende...

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar
dette var resultatet av et par minutters googling.

Uten å tenke på saken om grønn te vil jeg bare peke på en feil du gjør her: Du søker etter kunnskapen du er på jakt etter. Ønsker jeg å finne kilder på at kjøtt er usunt, at new world order styrer verden osv., er det heller ikke vanskelig.

Lenke til kommentar

Oh Happy Day!

 

Fikk akkurat 2 bokser med Jack3d i postkassa, tollfritt!

CheapUKSupplements.com har skrevet en at totalverdien på pakken er 9 GBP, og til og med lagt med en kvittering som bekrefter det :D

 

Kjøpte på tilbud, 2 for 1 for 45 Pund. Fikk en liten surprise protein pulver også!

Lenke til kommentar

Forlanger du seriøst en link som er vanskelig å finne, mens du selv skal kunne referere til nettfora som ikke gir bakgrunn eller kan henvise til sine kilder? Blir vanskelig å diskutere med deg skjønner jeg...

 

 

Grønn te...

 

For det første inneholder grønn te spor av ephedra som stimulerer til økt utskillelse av nor-adrenalein som igjen stimulerer til økt fettforbrenning.

For det andre er det like mye koffein i grønn te som i kaffe og som kjent er koffein prestasjonsfremmende...

 

Kjære vene, du trenger da ikke være så kvass? Jeg forlanger ingenting, men dersom du har linker og refere til, så vil jeg gjerne se dem fordi jeg ønsker å bli overbevist!

 

Jeg ønsker å lære om hva som funker og ikke funker. Det er helt forskjellig fra å forlange...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må få klarhet i en ting til alle her!

 

Når jeg snakker om effekt i grønn te, så snakker jeg utifra hva jeg har blitt fortalt om grønn te. Jeg forventer ikke at dere vet hva jeg har blitt fortalt, og innså nettopp at jeg ikke har beskrevet mitt 'bilde' over hva folk tror grønn te gjør.

 

Kompiser som har beskrevet grønn te til meg har nevnt bl.a. følgende punkter:

- Stor økning i forbrenninga

- Kvikkere hverdag, mer våken og skarp til enhver tid

- Bedre prestasjonsevne under styrketrening

- Utrenselse av alle 'dårlige' stoffer i kroppen

- Nesten umiddelbar stressreduksjon, stressdempelseseffekt x1000

 

Dette var noen av tingene. Det er mao ikke beskrevet som en plussversjon av en kopp kaffe.

 

Høres kanskje ut som om at jeg har gått i forsvarspossisjon nå ser jeg, men det er jeg altså ikke:p

Lenke til kommentar
dette var resultatet av et par minutters googling.

Uten å tenke på saken om grønn te vil jeg bare peke på en feil du gjør her: Du søker etter kunnskapen du er på jakt etter. Ønsker jeg å finne kilder på at kjøtt er usunt, at new world order styrer verden osv., er det heller ikke vanskelig.

 

Jeg burde kanskje presisert at jeg googlet gjennom scholar.google.com

 

Fra wiki:

 

Google Scholar is a freely accessible web search engine that indexes the full text of scholarly literature across an array of publishing formats and disciplines. Released in beta in November 2004, the Google Scholar index includes most peer-reviewed online journals of Europe and America's largest scholarly publishers.

 

 

Om man ikke skal kunne tro på forskere som følger den vitenskapelige metoden, hvem skal man da tro på?

Endret av kjøtt
Lenke til kommentar

Må få klarhet i en ting til alle her!

 

Når jeg snakker om effekt i grønn te, så snakker jeg utifra hva jeg har blitt fortalt om grønn te. Jeg forventer ikke at dere vet hva jeg har blitt fortalt, og innså nettopp at jeg ikke har beskrevet mitt 'bilde' over hva folk tror grønn te gjør.

 

Kompiser som har beskrevet grønn te til meg har nevnt bl.a. følgende punkter:

- Stor økning i forbrenninga

- Kvikkere hverdag, mer våken og skarp til enhver tid

- Bedre prestasjonsevne under styrketrening

- Utrenselse av alle 'dårlige' stoffer i kroppen

- Nesten umiddelbar stressreduksjon, stressdempelseseffekt x1000

 

Dette var noen av tingene. Det er mao ikke beskrevet som en plussversjon av en kopp kaffe.

 

Høres kanskje ut som om at jeg har gått i forsvarspossisjon nå ser jeg, men det er jeg altså ikke:p

 

Sjekk de studiene jeg postet lengre oppe i tråden.

 

Ellers kan du ta en titt her: http://en.wikipedia....#Health_effects

 

A study performed at Birmingham (UK) University, showed that average fat oxidation rates were 17% higher after ingestion of green tea extract than after ingestion of a placebo.

Endret av kjøtt
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Dere vet at jack3d er på listen over kosttilskudd man ikke bør ta fordi det er mistanke om forurensning fra stoffer som er på dopinglisten, ikke sant?

 

Det er deres kropper, men jeg ville ikke tatt sjansen :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...