Gå til innhold

Sniktitt på Nintendo DS (DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
uff... noe skikkelig plast dritt, ser jo ut som en sånn leke ting, å dårlig grafikk var det også, hvorfor kjøpe den når Sony PSP kommer snart :roll:

Nei si det du. Kan det tenkes at trykkfølsom skjerm kan ha noe for seg kanskje? Kanskje to skjermer gir en del nye muligheter? Kanskje Nintendo DS gir oss en ny type opplevelser som verken PSP eller noen annen konsoll kan gi oss? Kanskje det kommer en bråte interessante spill til Nintendo DS? Kanskje PSP blir bra, men på en helt annen måte? Kanskje det er ting som er viktigere ved spill enn grafikken?

 

Du skal i alle fall ikke se helt bort fra det...

Lenke til kommentar
uff... noe skikkelig plast dritt, ser jo ut som en sånn leke ting, å dårlig grafikk var det også, hvorfor kjøpe den når Sony PSP kommer snart :roll:

Nei si det du. Kan det tenkes at trykkfølsom skjerm kan ha noe for seg kanskje? Kanskje to skjermer gir en del nye muligheter? Kanskje Nintendo DS gir oss en ny type opplevelser som verken PSP eller noen annen konsoll kan gi oss? Kanskje det kommer en bråte interessante spill til Nintendo DS? Kanskje PSP blir bra, men på en helt annen måte? Kanskje det er ting som er viktigere ved spill enn grafikken?

 

Du skal i alle fall ikke se helt bort fra det...

Ja, kanskje det... :D

Lenke til kommentar
uff... noe skikkelig plast dritt, ser jo ut som en sånn leke ting, å dårlig grafikk var det også, hvorfor kjøpe den når Sony PSP kommer snart :roll:

Ja, hurra for 2 timer batteritid :p

 

Forresten, denne saken har et design som kan se ut som at den er av elendig drittplastikk. Men jeg håper da at den har en sånn skikkelig fin solid følelse? :)

 

Hva er den laget av forresten? (Dekselet altså)

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Forresten, denne saken har et design som kan se ut som at den er av elendig drittplastikk. Men jeg håper da at den har en sånn skikkelig fin solid følelse? :)

 

Hva er den laget av forresten? (Dekselet altså)

Den er laget i akkurat samme materiale og med samme finish som GBA SP. Du merker kanskje at det er plast mer enn på GBA SP, fordi det rett og slett er mer av den (større konsoll), men jeg vil påstå at DS likevel føles både solid og forseggjort.

Lenke til kommentar

Den er laget av omtrent det samme materiale som GBA SP.

 

Nå har jeg hatt min en god stund, og jeg blir mer og mer glad i den. Men jeg sliter med styringen i Mario, og jeg tror Nintendo kommer til å tape litt på at det er et lanseringsspill. Den digitale stikka er så uendelig mye mer presis og letter å ha med og gjøre enn stylusen.

 

Metroid derimot, perfekt. Tommeldingsen er kanskje det nærmeste vi har kommet en mus på konsoll noen gang.

Lenke til kommentar

Synes Mario 64 er mest interessant på grunn av alle småspillene, mange av disse som er ganske underholdende. Det er ikke noe galt med hoveddelen av spillet, men som Riktor sier så drar ikke denne så godt nytte av den trykkfølsomme skjermen. Det er et godt spill, men kanskje ikke en ypperlig demonstrasjon på hva som kan utrettes med trykkfølsom skjerm.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det ikke er noe galt. Mario 64 er Mario 64 :) Men når kontrollen gjør et spill vanskelig, synes jeg det blir litt feil. Småspillene er geniale, og fungere perfekt som demonstasjon for hva du kan bruke den andre skjermen til og som underholdning på toget til byen hver morning og ettermiddag. Gleder jeg meg til Wario Ware på DS? Ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Personlig ser jeg ikke helt poenget med å ha to skjermer på denne måten, og foretrekker nok Sony PSP sin gigantiske widescreen-skjerm (4,3" i 16:9) mot to "små" skjermer (2x3" i 4:3) sånn sett. Det er også høyere oppløsning på Sony sin (ca 130.000 punkter vs ca 49.000 per skjerm på Nintendo DS, hvis jeg har regnet rett :p). Trykkfølsom skjerm er jo litt tøft da, men tviler på at jeg kommer til å bruke det i praksis.

 

At Nintendo DS er en klar forbedring i forhold til Nintendo SP er helt sikkert, men jeg liker bare ikke opplegget med de to skjermene likevel, det kunne de spart seg... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Vel PSP er nok helt fantastisk, meget god batterilevetid har den også, NOT. Jeg vet ikke om jeg er den eneste som hater å lade mobiltelefonen hver dag. Fordi det er akuratt det som kommer til å skje med PSP også. Man bruker den på buss/båt/tog hjem også holder ikke batteriet to dager på rad, noe som fører til at du må lade den hver eneste dag. Nei jeg syntes det virker helt utrolig at sony har så dårlig batteri kapasitet. Men det meste sony lager selger netopp fordi det er Sony. Men det meste nintendo selger også fordi de er verdens beste consol utvikler.

 

DS virker så utrolig kul. En kammerat av meg har testet den og han sier at tester og alt kan du bare drite i å lese. Det er ikke noe vits du må virkelig spille på den for å se hvor god den faktisk er. Chat funksjonen er også bare helt ekstrem sa han.

 

Dual screen er bare helt utrolig tøft, fordi hvor mange ganger i zelda drar du opp menyen for å bytte våpen fks, se på kartet osv. Tenk å alltid ha dette oppe. Det er jo utrolig tøft.

 

PSP, har bedre grafikk ja, men det er ikke batterilevetid. På bilder og alt virker det som om skjermen kommer til å bli ripete opp på 1-2-3 fordi det er så rart glass på den, husker ikke hvor jeg har sett lignende glass før. PSP ser tøff ut det skal jeg ikke si noe imot. PSP virker tøff, det kommer helt sikkert en hel haug av spill til den også, men batterilevetiden er bare så sugen så det er virkelig synd. Hadde batterilevetiden vært bedre så hadde jeg kanskje kjøpt den. Men jeg kommer ikke til å kjøpe den fordi jeg har hatt mye problemer med min PS, den gikk i stykker etter en månede og det var min feil fikk jeg beskjed av Sony. Laseren hadde gått i stykker. Så derford misliker jeg sony sine produkter fordi jeg mener at et såpass dyrt produkt burde holde mer en en månede. Men det var tydeligvis min feil at laseren ble defekt, det var det sony sa.

 

Sony PSP blir sikkert en bestselger fordi det er Sony som lager den. Nintendo DS kommer til å bli en hit fordi det er et revolusjonerende produkt og produktet er lagd av Nintendo. En annen ting som er utrolig bra er at den er tilbake kompatible med andre gameboy spill. Nesten alle har en gameboy liggende med spill. På et tidspunkt så vil man spille de gamle spillene man har uansett hva man sier.

 

Men det blir morro å se hvordan det blir med PSP, i USA så er jo DSene utsolgt overalt. Så det sier vel sitt. Når var sist dere kjøpte et dårlig produkt av Nintendo?

 

Men jeg er jo gutten med Nintendo Nes beltespenne så.. :D

Lenke til kommentar
DS virker så utrolig kul. En kammerat av meg har testet den og han sier at tester og alt kan du bare drite i å lese. Det er ikke noe vits du må virkelig spille på den for å se hvor god den faktisk er. Chat funksjonen er også bare helt ekstrem sa han

Det er helt riktig at de to skjermene bare er noe som må prøves. Å si "tviler på at jeg kommer til å bruke det i praksis" blir veldig feil. Den andre (og trykkfølsomme) skjermen er over hodet ikke noe "ekstratilbehør" man ikke kommer til å bruke. Den kommer til å bli brukt _masse_. Spill blir designet for at den skal brukes. Det er en fullstendig ny (og på mange områder helt overlegen) måte å styre konsollspill på. Det gir deg muligheter som bare tastatur og mus kan matche. FPS er for eksempel helt overlegent på DS. Hva med et RTS hvor du kan gi kommandoer direkte på skjermen? Det må jo bare komme. Så ja, din venn har rett i at dette er noe man bare må teste før man har lov til å avskrive det, men han burde tydeligvis lese omtaler og lignende likevel, for:

 

En annen ting som er utrolig bra er at den er tilbake kompatible med andre gameboy spill. Nesten alle har en gameboy liggende med spill. På et tidspunkt så vil man spille de gamle spillene man har uansett hva man sier.

Dette går ikke, og det står i sniktitten vår. Du kan spille GBA-spill, men du kan ikke spille gamle GB-spill. Du får dem ikke inn, de er fysisk litt annerledes.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...