Gå til innhold

På veggen eller bordet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Modellene kan naturlig nok også brukes som dataskjerm.

 

I tilfellet med 20"eren som har en oppløsning på 640 x 480 så vil jeg si at den er udugelig som dataskjerm.

pst....det står tv-skjerm...ikke monitor :p

Eh? Det står dataskjerm akkurat som han har quota.

 

Anyways.. Latterlige priser.

Hadde heller mekka sammen en billig pc med tv-kort og lcd-skjerm uten tv-tuner..

Lenke til kommentar
Modellene kan naturlig nok også brukes som dataskjerm.

 

I tilfellet med 20"eren som har en oppløsning på 640 x 480 så vil jeg si at den er udugelig som dataskjerm.

Hvis disse skjermene kun takler en fast oppløsning så er jeg enig i at de duger dårlig som dataskjerm. Kanskje grunnen til så lav oppløsning har noe med avstanden du sitter og ser på skjermbildet fra slik at det harmonerer bedre?

 

:ermm:

Lenke til kommentar
Modellene kan naturlig nok også brukes som dataskjerm.

 

I tilfellet med 20"eren som har en oppløsning på 640 x 480 så vil jeg si at den er udugelig som dataskjerm.

Hvis disse skjermene kun takler en fast oppløsning så er jeg enig i at de duger dårlig som dataskjerm. Kanskje grunnen til så lav oppløsning har noe med avstanden du sitter og ser på skjermbildet fra slik at det harmonerer bedre?

 

:ermm:

Selv om du kan kjøre andre oppløsninger på skjermen så vil ikke det bli noe bedre. Om du kjører f.eks 1280x960 på 20"'eren så vil hver gruppe på 4 pixler i det skjermbildet som skjermkortet sender ut blande seg til 1 pixler på skjermen. Dermed vil skrift bli uleselig, akkurat som om du prøver å kjøre 1280x960 på en vanlig CRT-TV. Det blir for grøtete.

 

Det med avstanden kan heller ikke stemme. Oppløsningen er så dårlig at det blir nesten som å se på en vanlig PC-skjerm gjennom et par tomme doruller. Dvs. bare startknappen tar opp nesten halve diagonalen av bildet du ser. (ok, nå overdriver jeg en del, men du skjønner poenget)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...