Gå til innhold

TEST: Creative Zen Touch


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde jeg skulle hatt en HDD basert Mp3 spiller i nær fremtid hadde jeg heller valgt en Creative spiller enn en iPod.

 

Her er hvorfor:

1. Lavere pris

2. bedre lyd

3. Bedre batteritid

 

Pluss at jeg syns at iPod ser så inni hampen plastikkræl ut, plasten ser ut som den er tatt rett fra en leke som ikke engang Skrap Sturla ville tatt i med en 10 meters kjepp.

Lenke til kommentar

Ville heller gått for zen "ikke-touch", siden det er mye mer praktisk å kunne ha spilleren i lomma men likevel bytte til neste sang, stille volum, etc. Dette, i tillegg til pris og batteritid var hva jeg mente gjorde creative zen til en bedre spiller enn ipod. Synd å se at de har gått over til touch-design :(

Lenke til kommentar
Ville heller gått for zen "ikke-touch", siden det er mye mer praktisk å kunne ha spilleren i lomma men likevel bytte til neste sang, stille volum, etc. Dette, i tillegg til pris og batteritid var hva jeg mente gjorde creative zen til en bedre spiller enn ipod. Synd å se at de har gått over til touch-design :(

Jeg kan bytte sanger,og skru volumet opp å ned selvom jeg har den i lommen.

Har du prøvd en Ipod før?

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar

Hadde uansett ikke gått for "såpeboksen" Ipod nå da det er blitt et skikkelig "produkt for massene". Før hadde den hvertfall et litt ekslusivt preg over seg for folk som ønsket noe litt spesielt, men nå er flommer det jo over av Ipod'er. Ellers er også viktige elementerr ,som tidligere nevnt,: bedre pris/lyd/batteritid.

Synes dog det er litt trist at denne Zen-saken ligner endel både i utseende og bruk på Ipod'en.

Lenke til kommentar

Virker som en bra test! Jeg venter nå bare på lønning, så skal jeg bestille min egen. Ett fett om det er en kopi, hvorfor fikse på noe som fungerer flott? Da blir det jo bare høyere pris, og det er pga prisen jeg skal ha en, og bedre lyd (og man slepper den teite blanke baksiden på iPod, som bare blir fettete og oppskrapet.

Lenke til kommentar

Hvor har dere det fra at Zen Touch og iPod er så innmari like?? I artikkelen er det 'Now playing'-bildet som er trekt frem som sterkt inspirert av iPod, men hvor mange fornuftige måter har man å vise denne informasjonen på i en liten rute?

 

Det som er likt er at begge viser brukt tid og gjenstående tid på samme plass, og rekkefølgen på tittel, album, artist ser ut til å være lik. Progressbaren er helt forskjellig, batteri og play-symbolet er plassert forskjellig. Da gjenstår kun overskriften 'Now playing'. Skulle de kanskje ha putta overskriften nederst for å skille seg ut....?

 

På min spiller (zen xtra) har man dessuten mulighet for å velge et litt annet utseende på 'now playing'-informasjonen, men husker ikke nå akkurat hvor annerledes den var...

 

Når det gjelder de fysiske knappene og innpakkinga ellers kan jeg heller ikke si at de ser så like ut. Riktig nok var iPod først ute med touch-styring, men Creative sin fungerer nå rimelig forskjellig fra iPod sin. iPod var jo dessuten ikke den første mp3-spilleren som hadde fysiske knapper så sånnsett er jo de også bare en etterligning...

 

En kan være for den ene eller for den andre, det er mange faktorer som spiller inn der, men si at den ene bare er en billig kopi av den andre syns jeg er ufattelig usakelig.

 

mvh,

-Vegar

 

(Lykkelig eier av en Zen Xtra - dobbelt så stor disk til halve prisen noe som for meg teller langt mer enn hvem som var først ute med visning av 'now playing'-informasjon'...)

Lenke til kommentar

Synes det er smått synd at Zen Touch er såpass lik iPod i fysisk utseende. Zen Touch ser ut som en kopi, hadde heller sett at de hadde rendyrket aluminiumslooken fra de andre Zen-modellene. At now-playing vinduet ser likt ut er ikke akkurat overraskende, men er vel neppe plagiat på grunn av det. Min originale Zen har nesten samme vindu.

 

Når jeg engang skal kjøpe ny mp3spiller er batteritid, pris og lyd de viktigste attributtene i nevnte rekkefølge. Minispill og mulighet for å lese tekstfiler klarer jeg meg uten, har jo mobil....

Lenke til kommentar

iPod er underlegen ved tekniske spesifikasjoner, den ser helt standard ut, den er MYE dyrere enn tilsvarende spillere hos sine konkurrenter, alikevel selger den mest.

Ofte hører man latterlige argumenter som :

"Nei, den ser penest ut!" ....skal man SE på lyden den spiller av?

"Apple svikter aldri!" .....no comment

"Du kan spille på den" ....virkelig festlig, gidder ikke engang å spille på telefonen, og den har fargeskjerm

 

Konklusjon: Forbrukere er idioter som går for hva som har høyest status, og betaler gladelig dobbelte prisen for en halvparten så god spiller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...