Gå til innhold

Integrert grafikk mer pop?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som jeg har forstått det av å lese en del artikler på utenlandske nettsteder , så har trenden snudd litt.

 

Før var Nvidia temmelig dominante i det markedet som teller(low- og midrange) , mens ATI dominerte hos entusiastene med 9800PRO og XT.

 

Nå har Nvidia mistet enorme deler av den nedre delen av markedet , mens de har solgt i bøtter og spann av 6800 serien.

9200SE , 9550 , 9600 er billige brikker som ATI har klart å holde høy produksjon/lav pris på , noe som PC produsentene liker godt.

 

EDIT: Samt at ATI har vært frempå med PCI-express!!

Endret av dkvam
Lenke til kommentar

Jeg tror at mange som har NVidia er gamle kjenner som fikk sitt første grafikkkort som var GF2TI som var helt rå ytelse.

Bare for noen få år siden var det jo ikke mye Ati å se.

Så den som har hatt NVidia i hele sin karriere ikke tør / vet hva de går over til når det gjelder Ati.

Kanskje for Ati er noe nytt og skummelt.... :hrm:

Lenke til kommentar

Jeg har bare dårlig erfaring med intergrert grafikk. For å ta et eksempel: En Amd Athlon 1600+ med 256 mb DDR ram og integrert grafikk hakket i Diablo II(min pc går knirkefritt, se signatur)

 

Jeg kjenner flere med lignende erfaringer. Forklaringen på belastningen i systemet er vel at det blir utrolig stor trafikk til systemminnet(integret grafikk har ikke eget minne) og dermed går det tregt.

 

Nei da er det bedre å kjøpe et litt eldre AGP-/PCI-kort.

Lenke til kommentar
Jeg har bare dårlig erfaring med intergrert grafikk. For å ta et eksempel: En Amd Athlon 1600+ med 256 mb DDR ram og integrert grafikk hakket i Diablo II(min pc går knirkefritt, se signatur)

 

Jeg kjenner flere med lignende erfaringer. Forklaringen på belastningen i systemet er vel at det blir utrolig stor trafikk til systemminnet(integret grafikk har ikke eget minne) og dermed går det tregt.

 

Nei da er det bedre å kjøpe et litt eldre AGP-/PCI-kort.

Integrert grafikkort trenger ikke være HELT håpløst da. Har faktisk spilt farcry og doom3 på et MSI nforce2 HK med integrert mx400 grafikk.. Det fungerte overraskende bra. ( i lav oppløsning selvfølgelig)

Lenke til kommentar
den dagen jeg kjøper integrert grafikk til min private maskin: heng meg!

Vet ikke hvor mange dager du planlegger å ha igjen, men du mente kanskje å bli hengt til tørk sånn at du ble tørr bak øra? :p

 

Integrert grafikk vil nok være standard om noen år. Etter hvert vil grafikken antagelig i renderes i en co-vektor prosessor internt på CPU-die. Grafikk brikken blir da redusert til samme funksjonalitet som de hadde tilbake i pre-GPU tiden og kan like gjerne legges internt på et chipsett for å spare plass og penger. Så om du regner med å ha mer enn, si 5-10 år igjen...

 

The only problem [Nvidia has] is that at some point your eyes don't get any better - Bob Colwell, former chief architect, Intel

Endret av Knick Knack
Lenke til kommentar
Integrert grafikkort trenger ikke være HELT håpløst da. Har faktisk spilt farcry og doom3 på et MSI nforce2 HK med integrert mx400 grafikk.. Det fungerte overraskende bra. ( i lav oppløsning selvfølgelig)

 

Ja men like vel ville jeg valgt et skjermkort til 400-700kr i stedet.

Men det finnes sikkert gangske bra integrert grafikk, men ytelsen kan ikke måle seg mot et eget kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...