Gå til innhold

rtecxl.exe - Hva er det?


Anbefalte innlegg

Jeg har i det siste lagt merke til en ekkel fil i oppgavebehandlingen min. PCen har i tillegg oppført seg helt sært etter å ha stått på en stund. Den sier at den ikke har nok minne til å kjøre hva jeg trykker på (Min datamaskin, IE, MSN osv.)

 

rtecxl.exe tar opptil 50% av CPU-en og 40-60 mb av minnet. Har hørt med noen jeg kjenner, og ingen har samme fil der. Fant den heller ikke på Mr.Google. Regner med at det er denne forbryteren som skaper trøbbel i paradis.

 

Søker jeg på filnavnet på "Alle filer og mapper" får jeg :

 

 

RTECXL.EXE-332C6FFA.pf --> C:\Windows\prefetch

rtecxl.dat --> C:\Windows\system32

rtecxl.exe --> C:\Windows\system32

 

Hva er dette? Hvordan fjerner jeg den? Er ganske "noob" på området, så ta det fra grunnen.

 

På forhånd takk! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har søkt litt rundt omkring jeg også, men fant ingenting om den filen. :ermm: Hvilke programmer kjører samtidig? Er den der hvis du ikke kjører noen programmer også? Hva skjer hvis du avslutter den prosessen via oppg.behandling? Har du kjørt et antivirusprogram? Adaware og spybot S&D?

Lenke til kommentar
Siden det ikke finnes noe om den på google, kan det kanskje tyde på at det er ett av disse virusene som generere random navn på prosessene ?!

God idé, hvordan fjerner man disse?

 

De kommer tilbake når du restarter maskinen? Da må du deaktivere den system restore funskjonen i XP. (kontrollpanel, system, systemgjenoppretting)

 

Har gjort det ;), må ta dem manuelt, slik det står på diverse websider...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...