Gå til innhold

Alienware satser på kompakt-PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har sagt det før og sier det igjen, Alienware er datamaskiner for unger med null datainnsikt eller interesse for å få det heller. Synest knapt nok det kvalifiserer som nytt i det hele tatt, det kommer jo tross alt aldri noen oppslag når Dell eller PSData lanserer nye pc-modeller.

 

Med det sagt så synes jeg som en eller annen sa at dette var en fryktelig kjedelig pc. Litt av poenget med Alienware er jo at du ser det på den at det er en rå pc. Denne kunne vært en hvilken som helst Shuttle pc bygd av hvem som helst med et par tusenlapper. Ikke akkurat den "penisforlengeren" som Alienware har pleid å være.

 

At de bruker Intel på noe som skal være en Über gaming maskin er jo også litt fjernt. De fleste er vel enige i at AMD gir bedre gaming-performance over hele fjøla. Chipsettet er ikke engang top-notch, men de vil vel kanskje prøve å appelere til et litt bredere publikum.

Lenke til kommentar
words :p

 

Skulle jeg hatt samme pcn som det, hadde jeg heller bestilt alt fra netshop / komplett osv, og bygd den selv. Morsommere, pluss at det blir neppe noe dyrere.

 

Og mens vi er inne på saken; noen som vet når det kommer en Shuttle med s939 og PCI-e ? :ermm:

Det må bli en nForce4-basert boks, og siden det brikkesettet enda er helt nytt tviler jeg på at vi får se Shuttle-bokser basert på det før mot slutten av Q1 2005.

Lenke til kommentar

Hmmm, med 2 gb minne, opp til 3.8 Ghz cpu og toppkorta til Nvidia/ATI er det ett lite spørsmål som reiser seg. Hva med strømforsyningen?

 

Dette er sakset fra speksa til maskinen:

 

Power

Output Wattage: 250 Watts

Input Voltage: 100 - 240V at 50 - 60Hz

*Dependent upon system configuration

 

Ser lite ut for meg, ihvertfall i henhold til Nvidia sine 'krav' til 350W eller sterkere PSU'er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...