Gå til innhold

Omtale av Logitech MX 1000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Smak og behag. Aldri vært slikt at alle gamere foretrekker det ene eller det andre, det ser man jo bare på de evige diskusjonene mx500 vs intellimouse eller høy vs lav sens.

 

Personlig skulle gjerne sett at mx1000 var enda tyngre og ja, jeg spiller mye (fps)-spill. Men det har kanskje med spillestil å gjøre. Jeg bruker lav sens og er mer opptatt av å ha en stødig mus (noe som er lettere hvis det er litt tyngde på den) enn å kunne snurre meg rundt "panisk". Noe særlig til snurring får jeg uansett ikke til, da jeg går tom for musematte litt etter jeg har snudd meg 180 grader. (snakker da om fps-spill for de som ikke skjønte det ;))

 

Enig i kritikken mot musehjulet, det er for lett, men betyr lite for min del, da det aldri brukes til noe i spill.

 

Hvis dette var ment som en omtale av mx1000 så var den forresten utrolig dårlig. Var det ment som en artikkel om hvorfor den ikke har slått ann hos gamere, så var den ikke fullt så dårlig, men da skjønner jeg ikke helt hvorfor den får en score..

Lenke til kommentar

Må si meg litt enig med fyren over her. Skjønner ikke helt hvordan denne musen kan få en så dårlig score. Men jeg må vel se det 100% i en gamers perspektiv. Men til og med da, burde den score litt høyere.

 

Nå skal jeg innrømme at jeg aldri har eid en proff gamer mus, men som en vanlig musemann som har vært innom MX 700, 510 og en drøss andre mus...så er dette den beste musa jeg noensinne har eid.

 

Men nå er jeg ikke hardcore gamer heller da.....det er en hobby aktivitet.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Ikke enig i denne testen.. sitter med MX1000 selv og spiller CS hver dag. Etter at jeg fikk denne musen har jeg blitt mye mer treffsikker, og jeg syns den er ypperlig! Beste musen jeg har prøvd.

 

Dette er vell som sagt smak og behag.

 

Sigga: Det er derfor det følger med egen ladestasjon... :ermm:

Endret av Gullegutt
Lenke til kommentar
Etter at jeg fikk denne musen har jeg blitt mye mer treffsikker, og jeg syns den er ypperlig! Beste musen jeg har prøvd.

Da er spørsmålet: Hvilke andre mus har du testet? Hva hadde du før?

 

Hvis dette var ment som en omtale av mx1000 så var den forresten utrolig dårlig. Var det ment som en artikkel om hvorfor den ikke har slått ann hos gamere, så var den ikke fullt så dårlig, men da skjønner jeg ikke helt hvorfor den får en score..

"Omtale av Logitech MX 1000" - Ja, det er ment som en omtale/test. :-)

Lenke til kommentar
Etter at jeg fikk denne musen har jeg blitt mye mer treffsikker, og jeg syns den er ypperlig! Beste musen jeg har prøvd.

Da er spørsmålet: Hvilke andre mus har du testet? Hva hadde du før?

 

Hvis dette var ment som en omtale av mx1000 så var den forresten utrolig dårlig. Var det ment som en artikkel om hvorfor den ikke har slått ann hos gamere, så var den ikke fullt så dårlig, men da skjønner jeg ikke helt hvorfor den får en score..

"Omtale av Logitech MX 1000" - Ja, det er ment som en omtale/test. :-)

Hehe, ja det kan man si :p

 

Hadde Logitech Mouseman Wheel før..

 

Det kan jo også ha noe med saken å gjøre at jeg byttet musematte til Steelpad S&S og da.. Men jeg liker musen, ferdig med det! :yes:

 

Syns også omtalen var altfor mye fokusert mot gaming. Virker nesten som om han som skrev omtalen hadde bestemt seg for å ikke like musa på forhånd..

Endret av Gullegutt
Lenke til kommentar
Syns også omtalen var altfor mye fokusert mot gaming. Virker nesten som om han som skrev omtalen hadde bestemt seg for å ikke like musa på forhånd..

På Gamer.no tester vi produkter for gamere. Hvis du vil vite hvordan den fungerer for annen type bruk, så har du nettopp lest feil test. :-)

Lenke til kommentar
Syns også omtalen var altfor mye fokusert mot gaming. Virker nesten som om han som skrev omtalen hadde bestemt seg for å ikke like musa på forhånd..

På Gamer.no tester vi produkter for gamere. Hvis du vil vite hvordan den fungerer for annen type bruk, så har du nettopp lest feil test. :-)

Selfølgelig.. tenkte meg ikke om :p

 

Sikkert fordi at jeg henger bare på hw.no og trykker på spill i forumkategorier..

Glemmer at det er forumet til gamer.no :)

Lenke til kommentar

Jeg synes og det er den beste musen jeg har hatt. Har hatt; firkantet amiga-mus, en olivetti-mus (usikker på produsent). logitech pilot, orginale ms-musa (hva nå den heter), logitech gaming mouse, razor viper (het den det?), ms optical v1 og v2, logitech dual optical, mx500, mx1000. Mulig navnene på noen er gale, men men...

 

Mx1000 og dual opticalen er mine favoritter, razor-musa og den første ms optiske var totalt håpløse. Men igjen, smak og behag. :)

Lenke til kommentar

Hva er det dere "gamere" er så utrolig kresen på da?, alle high-end mus er glimerende til uansett hva de brukes til, bare man venner seg til den.

 

Gamere, haha :roll:, dere innbiller vel at dere treffer personer i FPS spill bedre dersom dere har mer presis mus. Jaja noen vet å verdsette det viktige tydeligvis :roll:

Lenke til kommentar

Synes MX1000 er en super mus til all slags bruk, og knallbra til spill. Hvis man synes den er for tung er man vel for svak i håndleddet, bare å trene det :)

 

Jeg håper ikke folk avbestiller MX1000 på bakgrunn av denne anmeldelsen, anmelderen her hører helt klart til det mindretallet som ikke liker denne. Smak og behag, men 4 poeng er på grensen til latterlig etter min mening.

 

Gamere som skylder på dårlig mus når man ikke treffer godt nok, er som fotballspillere som skylder på dårlige sko. Dessuten føler jeg ordet "gamer" blir brukt litt feil her. Det virker som det bare gjelder de som spiller dagen lang, og ikke de som bruker PC'en til annet en gang i blant.

Endret av espent
Lenke til kommentar

Jeg ser på meg selv som en som spiller ganske mye FPS spill. Jeg syntes mx1000 er herlig. At den er litt tyngere enn trådmus er bare fint. Presisjonen er upåklagelig. Tror anmelderen her var en av de "Tradløst er ikke for gamere" fanatikerne. Hva blir det neste? Nekte å snakke i mobilen fordi det er så dårlig lydkvalitet der?

 

Alle andre steder jeg har lest om denne i forbindelse med gaming har den sust forbi mx510.

Lenke til kommentar

Jeg er absolutt ikke enig med anmelderen i den testen der :p

 

Jeg har hatt mx-1000 en stund nå, og jeg er storfornøyd.

Den bevegde seg litt "humpete" i starten (noe jeg la minimalt merke til i vanlig bruk, inkludert spilling), men det ordna seg med nye setpoint-drivere.

Jeg synes denne musa bør fått en 8'er. Jeg personlig ville ha gitt den 9.

 

Til de som sier slikt som "trådløst er ikke bra nok!" eller "trådløst duger ikke ennå, for trådløs overføring = lagg" eller lignende: Da har dere ikke prøvd mx-1000! Til og med anmelderen i testen sier at han ikke la merke til lagg pga. trådløs overføring.

 

Vekten på musa synes jeg er helt OK også, jeg plages ikke av den ihvertfall.

 

Menmen, smaken er vel som baken (delt i 2): noen liker musa, og noen ikke. Men jeg synes de som uttaler seg om MX-1000 musa uten å ha prøvd den (spesielt med tanke på trådløs overføring/lagg) bør prøve den/lese litt mer om den (tester/brukererfaringer) før de uttaler seg om den.

 

edit: til informasjon så bruker jeg revelcell glassmusematte og hyperglide mouseskates.

Endret av ZiggWarth
Lenke til kommentar

Jeg syns det var en ok anmeldelse. Kanskje fordi jeg selv føler det samme som anmelderen, spesielt med at den er så tung. Det kan godt hende at mange liker denne musa til spilling, men jeg (ganske hardcore :innocent: ) må ha så lett mus som mulig. Dette er fordi jeg spiller best når jeg kan ta kjappe drag med musa. ;)

Endret av Matsje
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...