Gå til innhold

Full fart for Blu-ray i 2005


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
BD-RE kan skrives på nytt (RW).

Kunne de ikke bare kalt det for BD-RW da? Hva står RE for?

RE er rewritable kanskje, og R er ritable :), neida, tipper R står for recordable, re er kanskje recordable enhanced?

 

AtW

RE står for REwritable og R for Recorable ja, kanskje litt merkelig å ikke benytte RW, men dem har vel sine grunner...

Jeg skal i hvert fall ha noe sånt, ettersom jeg ikke gidder å kjøpe dvd brenner.

Lenke til kommentar

RE må vel stå for Recordable / Erasable ?!

 

(Skrivbar, slettbar)

 

Det virker for meg mer fornuftig...

 

forøvrig har jeg litt vanskeligheter med å forstå dette avsnittet:

 

DVD Forum har også godkjent en konkurrent til Blu-ray, nemlig HD-DVD. Toshiba og NEC er de største pådriverne for HD-DVD. Microsoft har også blitt stadig sterkere innvolvert og skal ha sagt at "Longhorn" kun vil støtte HD-DVD, selv om dette trolig ikke stemmer ettersom man kun trenger drivere.

 

Menes det at man kun trenger drivere for å støtte maskinvaren? Hva hvis windows bestemmer seg for å ikke godkjenne noen drivere til Blu-Ray da? hm... ble litt forvirret her..

 

Noen som kjenner til kapasiteten på de skrivbare platene?

Lenke til kommentar
RE må vel stå for Recordable / Erasable ?!

 

(Skrivbar, slettbar)

 

Det virker for meg mer fornuftig...

 

forøvrig har jeg litt vanskeligheter med å forstå dette avsnittet:

 

DVD Forum har også godkjent en konkurrent til Blu-ray, nemlig HD-DVD. Toshiba og NEC er de største pådriverne for HD-DVD. Microsoft har også blitt stadig sterkere innvolvert og skal ha sagt at "Longhorn" kun vil støtte HD-DVD, selv om dette trolig ikke stemmer ettersom man kun trenger drivere.

 

Menes det at man kun trenger drivere for å støtte maskinvaren? Hva hvis windows bestemmer seg for å ikke godkjenne noen drivere til Blu-Ray da? hm... ble litt forvirret her..

 

Noen som kjenner til kapasiteten på de skrivbare platene?

Hvis ikke Microsoft samarbeider så sterkt med DRM-teknologi at enhetene blir utestengt på noe vis. Sikkert bare en tullete spekulasjon fra min side. :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...