Gå til innhold

TEST: ABIT AA8-3rd eye


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå er heller ikke overkokking blant våre primære fokusområder her på Hardware.no - til dette har vi vår søsterside Overklokking.no

kan ikke si at det er så veldig mye overklokking der heller..

Enig, det skjer så og si ingenting på Overklokking.no, det eneste som holder den siden i livet er forumet virker det som.

det eneste ok.no gjør er å teste strømforsyninger.. skulle man tro..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Irriterer meg over produsentene som ikke bruker Intels HD Audio og Gbit nettverk. Isteden gjør de seg bryet med å slenge på EKSTRA Realtek-skvip.

Vel, såvidt jeg vet er det Intel HD Audio, men under navnet til Realtek..?

Mulig jeg tar feil, men tror det er nevnt noe om High Definition Audio i driverene..

Ja, Intels HD Audio (Azalia) er bare en ny CODEC-spesifikasjon som skal erstatte dagens AC97 V2.3-spesifikasjon.

 

Kravet til HD Audio er 24-bits 192kHz-lyd opptil 15 kanaler, mens AC97 V2.3 bare er 20-bits 48kHz-lyd opptil 6 kanaler. Til sammenligning er CD-Audio 16-bits-lyd i 2 kanaler (stereo), mens DVD-Audio er 24-bits 96kHz-lyd i opptil 6 kanaler eller 24-bits 192kHz-lyd i 2 kanaler (stereo).

 

Kun Realtek ALC880 og C-Media CMI9880 CODEC'ene følger HD Audio-spesifikasjonen foreløpig såvidt jeg vet, så hovedkort som støtter HD Audio vil derfor benytte en av disse CODEC'ene.

 

Intel lager altså ingen egne lydbrikker/CODEC'er hvis det var noen som trodde det.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Har hatt dette hovedkortet i 3/4 år nå. At dere ikke kunne klokke CPU lengre skjønner ikke jeg heller noe av. Jeg har selv 3.4Ghz CPU'en og fikk den fint opp i litt over 4ghz med TT Bigwater vannkjølingen, og da gikk det stabilt. Vet ikke om jeg kunne ha klokket noe mer, men jeg turte hvertfall ikke. En annen ting er at jeg leser 533mhz på minnet. Kan ikke fatte det, da alle webshoppene har skrevet 667. Har selv DDR2 minne og 667mhz. Hva er riktig ? :ermm: Har 2GB av disse brikkene faktisk, og det står at de kjøres i riktig hastighet så da kan det jo ikke stemme at hovedkortet begrenser seg til 553 :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...