Gå til innhold

Demonstrerte 480 Mbit/s UWB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste om UWB, WUSB og WiMEDIA i siste Dr. Dobbs Journal.

UWB er selve trådløsteknologien og omfatter alt til og med MAC laget. Over UWB delen finner man WiMEDIA som fungerer som en lag som lar flere protokoll-stacker dele UWB radio'en. Altså kan man bruke både WUSB og Wireless FireWire med en radio i pc'n.

 

WUSB støtter max 127 enheter. WUSB er designet til å følge den "vanlige" USB standarden så mye at man skal kunne få wireless-hub'er som gjør at man kan bruke sitt gamle USB utstyr wirelss om man vil. Aka man kan koble sitt gamle webcam wireless til pc'n om man kjøper en WUSB hub.

 

Det hele virker svært så lovende.

Lenke til kommentar
Spennende dette ja, gleder meg til å bli kvitt enda noen ledninger :yes:

 

Hadde forøvrig håpet på raskere og bedre støtte av Blåtann (Bluetooth), men det virker fortsatt bare å være begrenset til mobiltelefoner, headset, tastatur og mus... :cry:

Godt om vi blir kvitt noen ledninger etter hvert ja.

 

Blåtann fokuserer på et helt annet marked. Dvs. på små enheter som krever lavt strømforbruk og som ikke trenger så høy båndbredde. Jeg tviler sterkt på at UWB klarer seg med i nærheten så lite steøm som blåtann gjør.

 

Ellers så lurer jeg også på om sikkerheten blir bra eller om jeg kan forberede meg på avstandsrekord i UWBJacking... ;P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...