Gå til innhold

Tagan 420 i-Xeye PSU


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting som imponerer meg er dette! (nederst).

 

ixeye_2_023.jpg

 

For å toppe det hele er strømforsyningen utrustet med en egen skjermet kabel for tilkobling av enten en harddisk eller et skjermkort som bruker standard molex-tilkobling. Denne sørger for at harddisken eller skjermkortet mottar så ren strøm som overhode mulig, og øker dermed stabiliteten noe.

 

Vet ikke hvor mye det har for seg, om det er noen vits. Det viser iallefall at produsenten har sterke følelser for datautstyret sitt :p

Lenke til kommentar
Noen never tusenlapper...

 

Men overklokking tok seg råd til testbenken for kjølere, er vel ikke umulig at dem tar en gang tar seg råd til en skikkelig testbenk for psu tester?

jeg har hørt rundt ti tusenlapper og opp...

det er jo presisjons utstyr ;)

 

uansett, en kjempefin test, :thumbup:

 

men jeg er også enig at oscillioskop burde skaffes, om ikke øyeblikkelig, så kanskje med tiden...

Endret av the coolkid
Lenke til kommentar

Jada, 50Hz på nettet, men flere tusen i elektronikken i PSU! "Switched power" U know..

 

Det skal nok greit ta alle aktuelle spenninger fra PSU. Har funnet frem byggebeskrivelsen, og mimrer samtidig litt over "gammel moro", den gang jeg satt og loddet komponenter til den lyse morgen... :roll:

 

Noen specs:

Input imp: 1megohm

Sensivity: 50mV / cm

Max inp. voltage: 600v DC

Frequency resp: DC to 10Mhz (altså bedre enn jeg husket)

osv,osv.

Så det klarer nok å takle det meste av hva et PSU skulle spytte ut av seg.

Lenke til kommentar

Sikkert en helt toppers PSU, men til den pris-klassen saa burde de ihvertfall tenke som noen ende PSU produsenter gjor, nemlig aa ikke tvinge brukeren til aa ha kabel i kabinettet som ikke trengs.

 

Det er jo saa enkelt for en produsent aa fikse opp i kabelrotet som kommer i et kabinet. Har jo sett tidligere at man kan hot-plug inn de stromkablene som trengs uten problemer.

 

Men dette er sikkert bare min mening da.

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Den så lekker ut. Men jeg så en liten feil i artiklen:P

Hva mener du med "men vi har liten grunn til å tvile på at Tagan ikke oppgir riktige verdier"? Det betyr vel at du tviler på at de oppgir riktige verdier:P Fjern gjerne ikket mellom tagan og oppgir, så blir det rett. :!:

 

Herr Brun

Edit: Knotet med tagene:P

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...