Gå til innhold

Centrino på desktopen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem er det som finner på disse navnene? :roll:

 

De har sikkert sett på pizzareklamen fra broen, og så har de tenkt "Hey, they are sitting on the North bridge eating pizza. They must be using an East Fork and a West Knife". (Blødme... :blush: )

 

Skal dere på Hardware.no begynne å snakke om Østgafler nå? ;)

 

Geir :)

 

Edit: Det er vel kanskje et kodenavn, ikke det faktiske...

 

East fork

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Skal dere på Hardware.no begynne å snakke om Østgafler nå? ;)

Tja, hvorfor ikke? Jeg har litt lyst til å bruke østgaffel bare på trass for kodenavnet er jo helt på trynet. :p

 

Hmm.. Kanskje jeg skulle begynne å si "kjæledytet mitt" til Palomino (Pal-of-mine med spansk o-endelse) ? eller "Trykk-kammer" til "Press-kott" ? :p

 

Men ærlig talt, østgaffel tar kaka .. Jeg kommer ikke på noen dårligere kodenavn enn det.

Lenke til kommentar

Navnet East Fork kommer vel fra "Fork Transactions Generator" som er plassert på østsiden av brikkesettet til Centrino-hovedkortene. Denne teknologien har klare fordeler for en multimediamaskin som skal fungere optimalt sammen med stereoanlegg/pda/digitale kameraer/dvd opptakere/tv osv..

 

EastFork.JPG

Siterer intel

Fork Transactions Generator: SV Processor System Bus (PSB) Agent

 

Another leading methodology for the Pentium M processor SV platform is the usage of active bus agents to provide bus activation right on the spot. The biggest advantage of these agents over end point agents (such as PCI cards) is their capability to inject aimed transactions, triggered by normal bus events, and their high success rate in failure reproduction. The most important active bus agent used for the Pentium M processor validation was the Fork Transactions Generator (Fork TG), residing on the processor system bus (PSB).

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

The Inquirer har en interessant artikkel om Intel "East Fork" og det viser seg at dette er noe helt annet enn folk flest har trodd:

 

East Fork off key

First, lets explore what East Fork (EF) is. It is basically a media server PC on steroids with a lot of interesting software. The downside is that it is aiming for you, not aimed at you. The first iteration, due out in Q1 2006, is based on a Smithfield dual core Pentium 4 with the Lakeport and ICH7-DH chipsets, a fairly plain combo.

[...]

Back to EF though, there are a lot of problems, and it mainly starts with exclusive support for Microsoft DRM. There is no other, and as of the last time I checked, there will not be. Intel refuse to comment on unannounced products, but others have told me there is nothing but Microsoft DRM.

[...]

This whole East Fork scheme is a failure from the start. It brings nothing positive to the table, costs you money, and rights.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...