Gå til innhold

SATA og 16x DVD±R fra Plextor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nais, har ventet på en skikkelig dvd-brenner med sata. Så og si alle h/k det siste året har tross alt sata så jeg ser ikke noen grunn til ikke å bruke det, er tross alt litt finere med sata kabler enn de grusome ide-kablene.

 

La oss bare håpe at den blir litt forbedret i forhold til ide-versjonen. Sist jeg sjekket cdfreaks.com var den en stor skuffelse.

Lenke til kommentar

Booting via sata er vel ikke et problem?

Jeg har et abit ic7 max3, som har 6 sata kontakter. 2 på southbridge og 4 på en "ekstern" sata kontroller..

Min 74gb rapptor er tilkobblet southbridge kontrolleren og blir funnet av bios og windows xp installasjon uten ekstra drivere.

Mens 2 160gb disker som er tilkobblet den andre sata kontrolleren trenger drivere for å fungere.

 

(dette er nok litt forskjellig på ulike hovedkort)

 

mvh Espen

Lenke til kommentar
Booting via sata er vel ikke et problem?

Jeg har et abit ic7 max3, som har 6 sata kontakter. 2 på southbridge og 4 på en "ekstern" sata kontroller..

Min 74gb rapptor er tilkobblet southbridge kontrolleren og blir funnet av bios og windows xp installasjon uten ekstra drivere.

Mens 2 160gb disker som er tilkobblet den andre sata kontrolleren trenger drivere for å fungere.

 

(dette er nok litt forskjellig på ulike hovedkort)

 

mvh Espen

Men om man bruker S-ATA drevet som eneste optiske enhet, vil man da i det hele tatt få kjørt igang WinXP installasjonen? ;)

Lenke til kommentar
Booting via sata er vel ikke et problem?

Jeg har et abit ic7 max3, som har 6 sata kontakter. 2 på southbridge og 4 på en "ekstern" sata kontroller..

Min 74gb rapptor er tilkobblet southbridge kontrolleren og blir funnet av bios og windows xp installasjon uten ekstra drivere.

Mens 2 160gb disker som er tilkobblet den andre sata kontrolleren trenger drivere for å fungere.

 

(dette er nok litt forskjellig på ulike hovedkort)

 

mvh Espen

Men om man bruker S-ATA drevet som eneste optiske enhet, vil man da i det hele tatt få kjørt igang WinXP installasjonen? ;)

tror det, fordi den første delen av booten blir ordnet av bios, det er først når windows tar over og går i grafisk det blir trøbbel. (hvis du ikke har s-ata drivere)

 

Det at Sp1/Sp2 har støtte stemmer ikke. Jeg har prøvd.

Det er kun hovedkort med native sata som klarer seg uten drivere.

Dette gjelder da Intel hk med Sata og jeg tror det gjelder Nforce4 også.

 

Uansett, denne brenneren skal jeg ha!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...