Gå til innhold

Omtale av Cordloop


hce

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den er sikkert fin, men jeg ville ikke anbefale å bruke den til å kveile kabler med sterkstrøm (så som strømledningen inn til pc) da dette kan skape en trafo effekt, og kan gjøre så denne kabelen blir overopphetet og tar fyr.....

 

Men som sagt alle andre kabler er fine =)

Det samme tenkte jeg. Er det ingen som er urolig for magnetfeltet som vil genereres av å lage en spole på denne måten? Eller er dette en grunnløs frykt?

Lenke til kommentar

Er mange løsninger på dette, men det er klart at denne er vel penest designmessig, og er ingen dårlig løsning...

 

Biltema har en som kan minne litt om coordloop:

 

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=23068

 

Og Clas Ohlson har selvfølgelig et utvalg kabelordnere:

 

http://www.clasohlson.no/shop/store/main.a...03EEBE42A813686

 

God opprydning :w00t:

Endret av sesteen
Lenke til kommentar

Mmm, tenkte det samme mht. at det oppstår et elektro-magnetisk felt hvis man kveiler strømkablene slik eller bruker en spole mens strøm tilføres kabelen. Tror jeg hadde heller brukt dette til andre signal og/eller datakabler.

 

På en annen side, så ser det ikke ut som en veldig stor sak, så det spørs om man får så mange runder med (sterkstrøm)kabel inn i loop'en til at effekten er tilstede. Kan tenke meg at Cordloop hadde fungert fint til kablene til surround høytalerene for PC'en, for eksempel.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...