Gå til innhold

Albatron lanserer 925XE-kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange nye hovedkort pluss andre intresange hardware komponenter.

Synes det er mangler på tester som tidligere på disse.

Henger ikke HW med i svinga lenger eller er det slik at det ikke rom for flere tester for tiden.

Ser ut som Hw har for mye på trappenne av diverse hardware produkter slik at dem kommer på etter slep.

Dette var ikke vondt ment til Hardware.no

Lenke til kommentar

Er dette noe å satse på?

- Noen formeninger om det?

 

Håper ikke prisen stiger over 2k... Da blir det for dyrt liksom.

 

En ting jeg ikke kjønner er hvorfor de bundler HK sammen med feks. tråløst nettverk osv. Øker ikke dette prisen?

 

Går ikke ann å kjøpe HK på bulk da? - med kun en manual og S-ATA kabler. Kanskje en LED-brakett (status-lsyene)

 

Trenger jo liksom ikke de ekstreme bundlene. Men kan være de har gode avtaler, og at feks. tårløst nettverk ikke øker prisen med mer enn en lapp... men alikevell

Lenke til kommentar
Er dette noe å satse på?

- Noen formeninger om det?

Sånn passe bra. i925XE brikkesettet er antagelig det beste brikkesettet som er å få til vanlige PC'er i dag. Problemet er at det ikke er så veldig bra prosessorer til LGA775 sokkelen, som er på disse hovedkortene. Det vil etter all sannsynlighet være god mulighet for å oppgradere denne platformen i lang tid fremover. Intel har ikke lansert planer om å bytte ut 1066FSB som disse kortene støtter på lang tid.

 

Den mest interessante bruken for denne platformen blandt entusiaster er å overklokke P4 prosessorer med 800FSB på den, men som jeg allerede har nevnt så er ikke de nye P4 prosessorene så mye å juble over. Det kommer ny "E0 stepping" over nyttår. Den blir sikkert en god del bedre. Laveste hastighet i denne nye serien er 3.2GHz. Jeg tipper den blir en svært god overklokker.

 

Skal jeg begynne å gjette vilt så er det også sannsynlig at fremtidige dual core prosessorer vil kunne brukes sammen med disse kortene. Det er imidlertid ikke gitt signaler om dette fra Intel så langt jeg vet.

 

Ny sokkel/FSB-type for P4 vil neppe bli introdusert før i 2006. Det er ikke umulig at disse kortene vil kunne håndtere prosessorer frem til dette skiftet kommer og det er ikke sannsynlig at vi vil se noe vesentlig raskere FSB før de bytter ut hele konseptet. Max 1200FSB tenker jeg, men det får du altså ikke på disse kortene uten at en klarer å overklokke dem.

 

Personlig ville jeg ikke kjøpt et dyrt Intel system i dag. De har rotet det til en del i det siste og det kommer ikke til å bli ryddet opp ordentlig før ut på nyåret.

Endret av Knick Knack
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...