Gå til innhold

Tilbring vinteren online (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, valgene er mange.. Så mye jeg kunne tenkt meg å spilt helt ut, men så lite tid tilgjengelig. WoW frister veldig, EQ2 frister litt, Ryzom kunne jeg tenkt meg å prøvd i 14 dager i det minste, samt en del andre mindre kjente titler som sikkert er morsomme om man bruker litt tid på de :p

Lenke til kommentar

Jeg misunner alle dere der ute som kan spille Online :( Virker som det er utrolig mye bra ute nå for tiden. Er så kjedelig å bare spille single player hele tiden.

 

Jeg får satse på en leilighet med bredbånd til neste år, hadde vert herlig det :love:

 

En ting jeg lurte på, hvor bra Hardware bør en ha for å spille de nyeste mmorpg spillene? Bla de som er omhandlet i artikkelen? Og hva bruker dere av HW?

Lenke til kommentar

Jeg spiller World of Warcraft beta i 1280x960 i vindu med alt av detaljer på. Varierer mellom 20 og 70 fps avhengig av hvor jeg er og hva som skjer. Hva jeg har av maskinvare ser du om du klikker på profilen min.

 

Everquest 2 har jeg ikke sjans å kjøre på noe over "Balansert" innstilling. På innføringen (hvor du er på et skip) har jeg 4-6 fps om jeg skrur alt på maksimum.

 

For veldig mange MMORPG-titler er det en stor fordel å ha mye minne. Det er mange teksturer, og ikke alle utviklerne er like flinke til å ha en effektiv håndtering av minne. Jeg hører ofte folk si at 256MB er håpløst i litt større spill som Star Wars Galaxies, hvor selv 768 kan føles litt trangt.

 

MMORPG-sjangeren er muligens litt vanskelig å forutsi hva du trenger av maskinvare. Som regel skriver de at anbefalt er noe som jeg personlig ikke ville anbefalt ;) - det blir fort grafisk "hickup" om det er mye som skal lastes inn. Hvis jeg skulle kjøpt en maskin til MMORPG-spilling i dag, så ville mye minne vært prioritet en, gjerne 2048MB.

 

Siste generasjons skjermkort er kanskje å dra det litt langt, men EQ2 er en av de nye titlene som faktisk krever det ultimate skjermkort, den raskeste prosessoren og evig med minne om du skal ha mulighet til å nyte av den gode grafikken.

Lenke til kommentar

Men for en skikkelig innlevelse i MMORPG så mangler det jo en liten sak..eller...en lite steg på veien. Multiple monitor suport. Ikke bare stretche bilde over flere skjermen, men faktisk ha flere vinkler. Litt sånn som man har på flight sims. Så man virkelig kan føle at man er "inne" i spillet. 3 skjermer. Den i midten er din view..og høyre og venstre har du 20 - 40 graders vinkel ut fra dette til sidene. Så du kan få med deg hva som skjer rundt deg.

 

Dette har jo blitt løst med tredje persons view..men man føler seg jo ikks å veldig personlig da....man er jo "utenfor" kroppen.

 

Men det ville kanskjer være en veldig rar effekt når man snur seg..om man ikke lager en veldig smooth overgang...hmmm...

 

vel..en tanke!!

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Men for en skikkelig innlevelse i MMORPG så mangler det jo en liten sak..eller...en lite steg på veien. Multiple monitor suport. Ikke bare stretche bilde over flere skjermen, men faktisk ha flere vinkler. Litt sånn som man har på flight sims. Så man virkelig kan føle at man er "inne" i spillet. 3 skjermer. Den i midten er din view..og høyre og venstre har du 20 - 40 graders vinkel ut fra dette til sidene. Så du kan få med deg hva som skjer rundt deg.

 

Dette har jo blitt løst med tredje persons view..men man føler seg jo ikks å veldig personlig da....man er jo "utenfor" kroppen.

 

Men det ville kanskjer være en veldig rar effekt når man snur seg..om man ikke lager en veldig smooth overgang...hmmm...

 

vel..en tanke!!

 

AKIRA

Ha ha, artig tanke :yes: ... Har fundert over slike løsninger flere ganger selv. Men slikt koster penger, tid og mye vurdering å finne ut av, om en da skulle sette noe slikt til livs. Ups nå kom vi muligens over på et annet tema, he he. Den ultimate spill-opplevelse!

Lenke til kommentar

hvor mange MMORPG titler er tilgjengelig per dags dato egentlig?

 

som en tidligere AO fan så er jeg nå på jakt etter ett annet MMORPG spill jeg kan tilbringe vinteren med, fra før har jeg prøvt SWG men ble fort lei og jeg likte ikke helt EVE Online.. noen som kan annbefale ett spill for meg?

 

 

når det gjelder systemkrav til slike spill, det er slik som cairn sier, cpu og grafikkort har lite å si, minne veldig mye. jo mer minne du har på maskinen, jo mer plass har du til teksturer, og av den grunn så vil din totale spillopplevelse øke betraktelig.

det er ikke morro å gå fra en ødemark til en by(gate) hvor der kanskje er 50+ personer i ditt nærvær og maskinen tar en pause på ett par minutter eller mer hvor den etter beste evne prøver å hente opp teksturene for personene og bygningene..

Lenke til kommentar
Men for en skikkelig innlevelse i MMORPG så mangler det jo en liten sak..eller...en lite steg på veien. Multiple monitor suport. Ikke bare stretche bilde over flere skjermen, men faktisk ha flere vinkler. Litt sånn som man har på flight sims. Så man virkelig kan føle at man er "inne" i spillet. 3 skjermer. Den i midten er din view..og høyre og venstre har du 20 - 40 graders vinkel ut fra dette til sidene. Så du kan få med deg hva som skjer rundt deg.

Matrox Parhelia har støtte for EVE Online, Asherons Call 2 og Anarchy Online (Men siden det er DX7 game, blir det seende helt ræva ut(dog det er kanskje oppdatert nå)). Jeg testet både EVE og Asherons Call 2 i 3840x1024, og joda, stort ble det :)

 

Men nå er ikke grafikken for meg det viktigste med tanke på MMORPG. Jeg er mer opptatt av hva som skjer etter man har grindet til siste nivå, hvordan guild/klan/corporation-systemet er, hvordan er pvp, hvor godt er ting balanserte, hvor lenge er det bugs her og der før det blir fikset, og så videre.

 

hvor mange MMORPG titler er tilgjengelig per dags dato egentlig?

Jeg tør vedde på at hvis jeg lister opp de jeg har i toppen av hodet nå, kommer det en liten fyr om en time og banker meg opp fordi jeg glemte tittelen han liker veldig godt. Men, her er en liten liste med noen av de jeg kjenner til da. Linker og slikt finner du via google. Noen av spillene er kanskje ikke lansert i Europa, eller de blir lansert en gang i framtiden:

 

Anarchy Online

Asherons Call

Asherons Call 2

City of Heroes

Dark Age of Camelot

Dark and Light

Darkfall

EVE Online

Everquest

Everquest 2

Face of Mankind

Final Fantasy XI

Guild Wars

Horizons

Jumpgate

Lineage

Lineage II

Matrix Online

Meridian 59

Middle Earth Online

Neocron

Neocron 2

Pirates of the Burning Sea

Pristontale

Ragnarok Online

Saga of Ryzom

Star Wars Galaxies

Tabula Rasa

The Sims Online

Ultima Online

Wish

WWII Online

 

Det er sikkert en drøss med tier2 og tier3-titler jeg ikke kjenner til, spesielt asiatiske titler som kan ha endel sjarm, men ikke den audiovisuelle kvaliteten normene tilsier vi skal kreve i dag. Hvis det er noen store titler som ikke er listet, så si fra! :)

Lenke til kommentar
som en tidligere AO fan så er jeg nå på jakt etter ett annet MMORPG spill jeg kan tilbringe vinteren med

 

Da synes jeg du skal prøve Neocron 2. Hvis du er litt voksen eller har litt peiling på cyberpunk referanser og i tillegg liker PvP burde Neocron2 være midt i blinken.

Neida det er ikke perfekt, men det har en veldig bra cyberpunk atmosfære.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...