Gå til innhold

mCubed T-Balancer SL4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Verstingviftene kan du selvfølgelig ikke koble på (med mindre flere kanaler kobles i parallell), men så skaffer man seg ikke slike vifter for å støydempe dem heller!

 

Koble i paralell, hva skjer da hvis den ene kanalen står på 20% og den andre på 70%? Jeg vet ikke hvilken måte den justerer hastigheten på..

 

Er det via Strøm, spenning eller sånn "frekvensmodulering" eller hva det nå heter?

 

Meget inngående og bra test forresten :yes:

Endret av Koffe
Lenke til kommentar
Verstingviftene kan du selvfølgelig ikke koble på (med mindre flere kanaler kobles i parallell), men så skaffer man seg ikke slike vifter for å støydempe dem heller!

 

Koble i paralell, hva skjer da hvis den ene kanalen står på 20% og den andre på 70%? Jeg vet ikke hvilken måte den justerer hastigheten på..

 

Er det via Strøm, spenning eller sånn "frekvensmodulering" eller hva det nå heter?

Jeg så det på mCubeds nettsider at man kunne koble kanalene i paralell. Du kan prøve å se der for mer informasjon.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ser at det sto i artikkelen at det ikke hadde vert behov for den eksterne versjonen, men den kan jo brukes som INTERN om du ikke har ledige PCIporter til å skru den interne fast i...

 

Bare en liten tanke :roll:

Lenke til kommentar

Eller bare bruke PCI versjonen utenfor PCI sporet, men inni kassa :roll: Tror det blir opp til den enkelte. Hadde vært praktisk med en sånn å HTPC-er hvor man ikke vil ha viftestyrings brytere og termometer i front, men må kunne styre vifter og avlese tempraturer... Eller i servere. Til eksempel HTPC bruk hadde det kanskje vært fint med en mindre versjon. Eksempel 2 - 3 vifter og 3 termometre. Ville da kunne lage et mindre kretskort og en lavere pris... Bare en tanke :hmm:

 

Absolutt et produkt jeg har tro på. At det er mulighet for mange termometre og vifter. At det er mange kanaler ser jeg i hivedsak på som et stort Pluss!

Lenke til kommentar

den eksterne kan jo brukes til så mang da..

på LAN f.eks, under en heftig kamp i CS, Battlefield, osv osv.. så kan man jo bare montere en delta vifte på skjermen, som styres av en temp sensor montert i pannen, som igjen styres av viftestyringen. Så når heten begynner å ta seg opp.. så begynner viften å surre.. og du blir kjøligere og tenker klarere :p

 

Vel.. fin sak, men fikk ikke med meg om det sto forklaring om hvorfor ikke denne saken kan kobles i ett PCI spor på hk og hente strøm i fra en molex? istede for den pokkerns USB ledningen..

Lenke til kommentar

ikke verdt penga spør du meg..

 

og det at den koster 550 for "barebone" versjonen og må deretter UTVIDES med ting som strengttatt burde vært med ellers til den prisen vi snakker om, tyder på at man har blitt litt vel gla i penger der borte hos microplex..

 

men mine kommentarer har vel noe med typen perjon jeg er?

*ser fornøyd bort på 130 kroners viftestyringa mi*

Lenke til kommentar

fikk akkurat montert pci utgaven før jeg reiste vekk i går! litt upraktiske temp følere pga størrelse men den analoge utgaven skal handles inn når den kommer..fikk ikke tid til å montere følerene heller slik at disse henger ut av kabinettet :) (va sykt gira på å teste dette før jeg reiste!!!) har desverre ingen ledige interne usb på hovedkortet slik at den stikker av med en usb bak på maskinen :/ fikk litt problemer med installasjonen av usb driveren da dette er en driver som konverterer USB -> COM og jeg har en kortbrenner som bruker samme systemet. Men da denne ble koplet i fra så fungerte alt fint! en eller aen krasj der som jeg ikke hadde tid til å finne ut av.... gleder meg til å komme hjem på søndag for å teste/oppdatere softwaren :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...