Gå til innhold

Den store fotballkampen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann Steinar!

 

Flott artikkel det der, men bare stussa litt over en ting. "Den enkleste måten å score på i TIF 05 er å løpe igjennom forsvaret med en rask spiss". Du spilte vel på amatør?

 

Gleder meg til karakterene kommer, kan du legge ut de her nå? Synes egentlig TIF 05 var helt greit jeg, men en del ting, f.eks. at dommeren dømmer offisde når du ikke har spilt ballen, den elendige kommentatoren osv. irriterer meg meget.

 

Meget god artikkel, Mr. Helgesen! :) Keep up the good work ;)

Lenke til kommentar

Hvordan kan du gi PES 4 bare 9 på varighet. Finnes ikke et fotballspill som varer lengre! Og samme gjelder multiplayeren, med en multitap og en prosjektor får du uendelige timer med moro. Varighet er en klar 10er, men jeg skal la deg få forklare hvorfor det bare er en 9er... Men den forklaringen bær være sykt god!

 

Skal dere forresten teste ut Xbox versjonen av PES 4, den kommer jo til å støtte live og samtidig levere bedre grafikk.

Lenke til kommentar
"Den enkleste måten å score på i TIF 05 er å løpe igjennom forsvaret med en rask spiss". Du spilte vel på amatør?

 

Hei du,

 

jeg har testet de fleste ferdighetsnivåene i TIF 2005, og for mine øyne er den største forskjellen mellom dem hastigheten på spillet.

 

Generelt sagt har TIF en veldig enkel spillmotor med litt for mange bugs og rusk, hadde det ikke eksistert to så fantastisk gode konkurrenter kan det likevel være at de hadde sluppet unna med mye av det. Men ved siden av FIFA 2005 og PES 4 kommer TIF i et ganske dårlig lys.

 

Karakterene er vel fair, men at grafikken i Pro Evo 4 er verdt 8? Nei, den er jeg ikke enig i. Latterlig enkle ansiktsgrafikk stopper dem fra å få det, synes jeg.

Jeg synes grafikken i PES 4 holder en veldig høy standard - de har en aldrende grafikkmotor, men måten spillerne er animert er helt suveren (og da snakker jeg ikke om at de trekker på smilebåndet når de scorer). Kroppsbevegelsene er superrealistiske og uten tvil noe av det som gjør PES så spillbart som det er.

 

Dessuten har de pene menyer med god layout.

 

Derfor får PES 8 på grafikken.

Lenke til kommentar

Heisann igjen, og takk for svarene! :)

 

Jeg synes du kanskje burde tatt med "Tastekombinasjonene" i TIF, der du trykker X, deretter firkant så holder spilleren på ballen til du slipper og du får den tilbake. Dette virker ganske godt inn og gir ganske godt spill :)

 

Du skriver at TIF får "Rødt kort" og "rett og slett er et dårlig produkt". Det fikk tross alt 5/10, og det er jo middels ? :)

Lenke til kommentar
Du skriver at TIF får "Rødt kort" og "rett og slett er et dårlig produkt". Det fikk tross alt 5/10, og det er jo middels ? :)

5 av 10 er middels, men det er et ganske stort kvalitetssprang fra 5 og opp til 8 og 9 som de to andre titlene får. Artikkelen er en sammenligning av de tre produktene og TIF er et dårlig produkt sammenlignet med de to andre.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

PES 4 er et produkt av kjærlighet til fotballsporten, FIFA 2005 er et produkt av ønsket om å tjene penger på folk som har kjærlighet til fotballsporten, mens TIF 2005 bare er et dårlig produkt.

Bedre kan det ikke sies. Genial artikkel om forskjellen mellom de ledende fotballspillene. Måtte konami aldri fristes til å utgi et arkade-preget PES for å tekkes den gemene hop som foretrekker det middelmådige og ukompliserte.

Enkelte feil har selvsagt PES også, synes godt level 6 kunne vært litt mer utfordrende. Du blir ikke hardt nok straffet for dårlig arbeid i forsvaret, selv de beste datastyrte spillerne mangler den nødvendige dødsforakt i avslutningene. AI'en til egne angrepsspillere mangler også det lille ekstra, som å søke foran forsvarspillere på innlegg, når man spiller flere sammen vinner man ofte med høye sifre om man klarer å få mange legg inn i boksen, rett og slett fordi man løper mot første stolpe og tar imot innlegg. Jeg vet heller ikke om noen ekte forsvarspillere som med vilje ville strekt ut hodet for å blokkere et langskudd fra Carlos.

 

Det er et stykke igjen før vi får det ultimate fotballspill, men av dem vi har er ingen så nærme som PES4.

Endret av HamatoYoshi
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...