Gå til innhold

Patentsøksmål truer spillindustrien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er noe av det dummeste jeg har hørt. 3D grafikken bruker jo bare beregingsmodeller som er rent mattematiske. Og så vidt jeg vet kan man ikke gi mattematikk patent. Og metoden for å lage 3 dimensjonale figurer har jo byttet såpass mange ganger siden 1988 at dette må jo bare være tøys. Det er som å si at man har på en frekvens i radiobølgenettet istedenfor patenten på utstyret som kan bruke det.

Lenke til kommentar

Skitt... blir alltid bekymret når jeg leser sånt. Hvis dere ser her:

 

- Spillutgiverne bør være veldig bekymret. McKool Smith kan faktisk se ut til å ha en sak, fra et rent juridisk ståsted, og det er ikke umulig at de vil vinne. En rekke veldig smarte mennesker tar denne saken veldig alvorlig.

 

Er det jo, selv om saken er enda teitere enn anti-voldsspill-greiene fra KrF, er det jo faktisk mulig at de kommer fram, som Gamer.no sier. :(

Lenke til kommentar
En anonym representant for et av selskapene har imidlertid hatt dette å si til nettstedet Gamedaily.biz:

 

- Spillutgiverne bør være veldig bekymret.

 

Med vekt på anonym er det bare en ting å si om dette: Bullshit.

Jeg gad se en nasjon assassinere en av deres store pengegeneratorer.

 

Jeg vet ikke hva de gjør for å 'make this go away' Men noen trussel for spillindustrien er denne saken ikke.

Endret av Quale
Lenke til kommentar

Dette er så hol i haudet at det er skummelt! Egentlig er jo heile greia skummel! Men kven var det som tok denna patenten på å vise fram grafikk i 3d då? Det må i alle fall vere noken sjuke folk som prøvar seg på dette! Viss dette går igjennom vil jo heile spelindustrien vere i fare! :ohmy: --> :mad:

Lenke til kommentar

Lurer på det samme som Lautspecher, kommer de til å angripe alle programleverandører/utviklere som holder på med 3D?

 

Goodbye 3D-animerte filmer, 3D Desktop, spill, Blender3D osv.

 

Selvfølgelig vil mange av de betale en evt. lisens for å få tviklet programene videre.

 

Personlig begynner jeg å få et voksende hat for tankegangen på griske/gjerrige amerikanske folk :realmad:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...