Gå til innhold

Webshoptesten 3. kvartal 2004


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For det første, Komplett er langt fra på siste plass, men på 10. plass av et 60-talls webshoper.

 

Det er viktig å huske på at webshoper gjerne selger varer fra forskjellige produsenter. Noen selger AOpen og OCZ, andre selger ASUS og Twinmos. Det er ikke lett å velge ut et representativt utvalg av produkter, ei heller sette grensen for hvor mange produkter butikken må være representert med.

 

Denne gangen og forrige gang, har vi kjørt med en grense på minst 6 av 10 produkter. Måten vi gjennomfører disse pristestene på er under kontinuerlig diskusjon, så det kan godt tenkes dette forandres til neste test. Ellers er vi veldig mottagelige for innspill og tips! :)

Lenke til kommentar
Hvordan i svarte granskauen kan en webshop komme på toppen av listen med bare 6 av 10 varer? :hmm:

 

Godt utvalg bør premieres, dårlig utvalg bør trekke mer ned.

Hvordan?

Det står jo ganske klart HVA som er vektlagt da.

 

"Vareutvalg, kundeservice og leveringstid er eksempler på viktige momenter. Slike kriterier tas ikke med i vurderingen i webshoptesten - her er det først og fremst pris som gjelder. "

 

:roll:

Lenke til kommentar

Jeg er mildt sagt sjokkert over at en SÅ TALENTLØS webshop får 1. plass!

 

Jeg legger herved inn en klage.

Har noen prøvd å lete etter varer der? Det er jo det mest latterlige av latterlig med det menysystemet på denne amatør-butikken.

Ikke har de AMD der heller.

 

Hva om man satte kriterier utifra at webshop må MINST ha visse basicprodukter inne for å få være med i testen?

F.eks hvis de ikke har CPU og HK tilgjengelig, så blir de eliminert fra top10.

 

Hilsen

SKUFFET (over HW.no) leser!

Endret av R_N
Lenke til kommentar
Jeg er mildt sagt sjokkert over at en SÅ TALENTLØS webshop får 1. plass!

 

Jeg legger herved inn en klage.

Har noen prøvd å lete etter varer der? Det er jo det mest latterlige av latterlig med det menysystemet på denne amatør-butikken.

Ikke har de AMD der heller.

 

Hva om man satte kriterier utifra at webshop må MINST ha visse basicprodukter inne for å få være med i testen?

F.eks hvis de ikke har CPU og HK tilgjengelig, så blir de eliminert fra top10.

 

Hilsen

SKUFFET (over HW.no) leser!

Det er faktisk enkelte butikker som ikke selger AMD-prosessorer, tro det eller ei. Men betyr det at de skal utelukkes fra webshoptesten av den del? Det samme med design. Skal vi utelukke en billig butikk fra webshoptesten, rett og slett fordi designet kanskje ikke er like bra som hos andre?

Lenke til kommentar

Vær så snill!!!

 

Dette er en prissammenlikning, ikke butikktest! Det samme gjentar seg hver gang; mange klager på hvorfor den og den vant fordi den har dårlig service, ikke nok varer, ikke telefon, sender ikke drops, vasker ikke mora di og jeg veit ikke hva! Legg heller da inn et eget forslag med kriterier i stede!

 

Huff....

Lenke til kommentar

KK88 har jo mildt sagt en håpløs side da :thumbdown:

Jeg kan ikke skjønne at garanti vilkår og layout ikke teller. Det hadde kanskje vært en god ide og ta med flere varer også, da hadde nok resultatet blitt anderledes. Testen stemmer i hvertfall IKKE med mine erfaringer, jeg har bygd 3 pc`er den siste måneden og komplett, netshop, pcutstyr og mpx har vært de billigste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...