Gå til innhold

Omtale av Total Club Manager 2005 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si meg veldig enig i artikkelen. Jeg har aldri tidligere prøvd TCM serien og er CM/FM fantast så jeg innrømmer at jeg var litt skeptisk.

 

Spillet virker veldig halv-ferdig, og det er spesielt de rotete menyene som trekker ned. 3d-motoren var vel det eneste høydepunktet. Hos meg virket den innebydge mp3-spilleren perfekt og det trakk jo en del opp, siden man blir lei av EA sine låter etter ca. 10 min.

 

Et eksempel på rotet er taktikk-menyen. I CM/FM er det en veldig detaljert taktikk del, men som fremdeles kan styres fra en meny. I TCM var det vel 4 sider for å stille ganske enkle ting, og da er ikke sidene for formasjon og laguttak tatt med.

 

Synes karakter 6 var i overkant snilt og jeg ville vel gitt det en svak 5'er.

Lenke til kommentar
Hva heter oppfølgeren til CM da?

Fotball Manager 2005? Trodde det skulle komme snart også jeg :)

FM2005 (Tidligere Championship Manager) blir lansert 5. november ...

 

http://www.sigames.com/

Kommer 4. november. Framskyndet litt. Ellers så syns jeg TCM har noe spennende på gang og liker at det blir implementert 3D i slike spill. Syns det er svakt av FM å ikke ha dette, da vi også lever i en grafisk verden.

Hadde Sigames og EA samarbeidet her kunne vi fått et kjempespill som hører til dagens teknologi. Istedenfor blir vi satt fem-seks år tilbake i tid der TCM er hvor FM var engang og FM er der lagt tilbake på det grafiske. :hmm:

Lenke til kommentar

Den dagen FM (sigames) går over til 3D lik den TCM2005 har tror jeg FM er dødt.

Det at man kan bruke fantasien sin mens man spiller kamper tror jeg er det som har gjort CM serien så stor i fotballmanager-spill verdenen, 2D-simuleringen som cm0304 har beholdt noe av den sjarmen. 3D er ikke alltid bra, spillbarhet og det at enn kan bruke hodet er i mine øyne viktigst av alt. Samtidig som også er fint med FM (CM) er den store dybden med flere hundre tusener av ekte spillere i databasen.

 

Gleder meg til å få FM2005 i posten om noen dager..

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...