Gå til innhold

ASUS setter verdensrekord i 3DMark05


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det bør da være en SLI-rekord og en singelGPU-rekord. Blir tullete å si at nVidia har rekorden nå, de har jo dobbelt så gode forutsetninger for å få slå evt. rekorder.

 

Når kan det forresten ventes at disse hovedkortene er tilgjengelige for oss?

enig med deg! Kan ikke sammenligne to kort mot et.

Lenke til kommentar
Det bør da være en SLI-rekord og en singelGPU-rekord. Blir tullete å si at nVidia har rekorden nå, de har jo dobbelt så gode forutsetninger for å få slå evt. rekorder.

 

Når kan det forresten ventes at disse hovedkortene er tilgjengelige for oss?

De skal vel egentlig være i butikken i november? Men det kan vi ikke stole på.

 

Det er litt kjipt at systemet ikke er klokket i det hele tatt. Klokking har alltid vært et must for å bryte grenser i 3dmark.

Som macci sier@XS:

 

in 3dmark2000 10k required A/C cooled P3 (at 1200ish IIRC), very highly clocked GF2, SDRAM at 160 2-2-2 range and Digitaljesus mixed drivers and huge amount of tweaking

in 2001, voltmods, waterchiller cooled P4 1.7@2312, waterchiller+pelt+custom coldplate cooled GF3 200/450@312/660 were needed for 10k

Mark03, -90C dualcascade cooling, 9800XT 412/364@ 657/472, P4EE@4522

 

Mark05, 6800u x 2, mobo, cpu, ram, wheeeee! :p

Lenke til kommentar
Det bør da være en SLI-rekord og en singelGPU-rekord. Blir tullete å si at nVidia har rekorden nå, de har jo dobbelt så gode forutsetninger for å få slå evt. rekorder.

 

Når kan det forresten ventes at disse hovedkortene er tilgjengelige for oss?

enig med deg! Kan ikke sammenligne to kort mot et.

For dumt å si. Vi sammenlignet 2xVoodoo kort mot TNT2 i gamle dager. Ikke Nvidia sin skyld at ATi ikke har funnet opp noe lignende. Synes SLI ser kult ut jeg, å gleder meg til å få testet det.

Lenke til kommentar

Når nVidia har teknikken for å kunne oppnå 10000 i score i 3Dmark05, så skal de ha æren for det. Alle som har råd til å kjøpe disse komponentene kan oppnå samme score, så er det ikke noen grunn til å opprette en spesialkategori for SLI-resultater.

 

På dette området har nVidia vært dyktige, og det er ikke usannsynlig at ATi følger etter.

Lenke til kommentar

Når Nvidia har utvikla en teknikk for å ha 2 kort på et hovudkort, og investert penger i denne teknologien, pluss at det faktisk er muli gå kjøpe dette, bør og skal dei har kreditt for det. At rekorden ikkje skal "gjelde" fordi det er to kort er berre tull.

 

Det er ingen tvil om kem som har best skjermkort i 3dmark05, men det forandrer ingen verdens ting på kem som har best score. Å spesifisere om det er 2 skjermkort eller 1 i systemet, kan man heller ta med i orb, sida det er en vesentlig forskjell på et og to skjermkort.

Lenke til kommentar
Når nVidia har teknikken for å kunne oppnå 10000 i score i 3Dmark05, så skal de ha æren for det. Alle som har råd til å kjøpe disse komponentene kan oppnå samme score, så er det ikke noen grunn til å opprette en spesialkategori for SLI-resultater.

 

På dette området har nVidia vært dyktige, og det er ikke usannsynlig at ATi følger etter.

Kunne ikke vært mer enig!

 

:yes:

 

 

 

 

3D mark tester maskina di.. ikke grafikkortet generelt.

Skal man ha egne kategorier for de med 2 eller flere cpuer og, da?

Lenke til kommentar

Gammelt nytt, så dette på xtremesystems.org's forum for en gid stund siden...

enda engang så "lagger" nyhetene på hw-no sikkelig langt etter...

 

Hehe.. stå på... Kankje dere får opp en heit nyhet engang som ikke er opptil flere dager gammel - går og rykter allerede om at de har slått 10.200 poeng allerede, men dette er ikke bekreftet enda.

 

Mulig det var samme maskina bare litt mer overklokka som tok den scoren, jeg veit ikke, hørte det av en kis som helger på xtremesystems-forumet.

Lenke til kommentar
Det bør da være en SLI-rekord og en singelGPU-rekord. Blir tullete å si at nVidia har rekorden nå, de har jo dobbelt så gode forutsetninger for å få slå evt. rekorder.

 

Når kan det forresten ventes at disse hovedkortene er tilgjengelige for oss?

enig med deg! Kan ikke sammenligne to kort mot et.

For dumt å si. Vi sammenlignet 2xVoodoo kort mot TNT2 i gamle dager. Ikke Nvidia sin skyld at ATi ikke har funnet opp noe lignende. Synes SLI ser kult ut jeg, å gleder meg til å få testet det.

Så det er greit å spille fotball med 2 mann i mål, fordi motstanderen ikke tenkte på det først? ;)

Endret av likferd
Lenke til kommentar

hehe, er umulig å bli helt enige her. Fordeler og ulemper imot begge deler, om SLI skal gjelde eller ikke.

 

Hvis man skal se på skjermkortytelse, syns jeg det blir urettferdig. Det blir to kort mot et, dermed basta.

 

Hvis man skal se på maskinytelse, er det rettferdig. nVidia har selv kommet med denne teknologien som gjør det mulig å få kraftig oppgradert 3D-ytelse.

 

 

Det blir uansett en defineringssak, hvor folk kommer til å være uenige samme hva.

Lenke til kommentar

Jepp, men et 3dmark05 resultat er jo lagd for å teste grafikkortet, ikke systemet. Å sammenligne 2 grafikkort med 2 cpuer blir absurd, da man ikke får noe bedre ytelse med verken 2, 4 eller 6 cpuer...

 

Edit: man får selvfølgelig bedre ytelse, men ikke i 3dmark 05 ;)

Endret av likferd
Lenke til kommentar
hehe, er umulig å bli helt enige her. Fordeler og ulemper imot begge deler, om SLI skal gjelde eller ikke.

 

Hvis man skal se på skjermkortytelse, syns jeg det blir urettferdig. Det blir to kort mot et, dermed basta.

 

Hvis man skal se på maskinytelse, er det rettferdig. nVidia har selv kommet med denne teknologien som gjør det mulig å få kraftig oppgradert 3D-ytelse.

 

 

Det blir uansett en defineringssak, hvor folk kommer til å være uenige samme hva.

3dmark er vel maskinytelse? Skifter du CPU får du jo en høyere score. Og angående fotballkommentaren over. Det er ingen regler som sier at det ulovlig å selge SLI-løsninger. I Fotball er det regler.

 

AtW

Lenke til kommentar
hehe, er umulig å bli helt enige her. Fordeler og ulemper imot begge deler, om SLI skal gjelde eller ikke.

 

Hvis man skal se på skjermkortytelse, syns jeg det blir urettferdig. Det blir to kort mot et, dermed basta.

 

Hvis man skal se på maskinytelse, er det rettferdig. nVidia har selv kommet med denne teknologien som gjør det mulig å få kraftig oppgradert 3D-ytelse.

 

 

Det blir uansett en defineringssak, hvor folk kommer til å være uenige samme hva.

3dmark er vel maskinytelse? Skifter du CPU får du jo en høyere score. Og angående fotballkommentaren over. Det er ingen regler som sier at det ulovlig å selge SLI-løsninger. I Fotball er det regler.

 

AtW

Stemmer at det ikke finnes regler, men skal man ta dette som en konkurranse, bør man stille på like vilkår. SLI ser jeg på som doping i OL :tease:

Lenke til kommentar
Du sier altså at det er en fordel å spille 9 vs 10 på banen siden man ofrer en utespiller til å holde keeperen med selskap? Har jeg liten tro på. ;P

Tror egentlig ikke det er lov, da kunne jo alle på hele laget vært keppere, og keepere kan jo score, bare at de har lov til å ta ballen med henda på en liten del av banen, og det er jo en relativt stor fordel.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...