Gå til innhold

Råtass-disk fra Hitachi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men hvorfor, HVORFOR er ikke denne disken S-ATA?? :cry: ..så teit..  :no:

Fordi den sannsynligvis er for dyr for den vanlige forbruker. Men hadde den kommet hadde den iallefall grust raptoren.

Akkurat.. jeg tror nok det hadde vært et marked for slike også.. det er nok av folk som har mye penger..

 

Med alle disse nye grensesnittene som har kommet, S-ATA2 og alt det der, burde det da snart komme noen kjappere disker.. Jeg synes det hadde passet bra, og vært på sin plass, at denne disken hadde vært S-ATA.. ..det er lite sammenheng og logikk i harddisk-industrien for tia :p ..superkjappe forbindelser og 'treige' harddisker.. :hrm:

Lenke til kommentar
Men hvorfor, HVORFOR er ikke denne disken S-ATA?? :cry: ..så teit..  :no:

Fordi den sannsynligvis er for dyr for den vanlige forbruker. Men hadde den kommet hadde den iallefall grust raptoren.

Akkurat.. jeg tror nok det hadde vært et marked for slike også.. det er nok av folk som har mye penger..

Det tror jeg også. Folk betaler jo 4-5000 kr for skjermkort, planlegger å sette to slike i SLI, kjøper seg CPU til 7-8000kr, kjøper 2 stk Raptrorer til 2000kr stykket og setter de i Raid0 osv. Så jeg ser ikke bort i fra at noen ville kjøpt en slik disk også. Jeg tror nok de kunne solgt både med SCSI og SATA-grensesnitt. Men om de lager en SATA-versjon så måtte de nok omprogrammert firmwaren en del for å optimalisere for single-user. SCSI-disker er alltid optimalsiert for multi-user.

 

Men litt mer realistisk sett så tror jeg nok at 10.000 rpm blir mer vanlig i forbrukermarkedet lenge før 15.000rpm dukker opp i dette markedet.

 

Kunne f.eks gjerne ønsket meg en SATA-versjon av Seagate Savvio (2,5" disk med 10.000 rpm.)

Lenke til kommentar
Endelig! Jeg har venta på en 15K disk med 16MB hurtigminne.

 

Håper å se tester snart :)

 

Stigfjel, en hver? :mrgreen:

Ja takk. Jeg kan godt tenke meg to. Har en Adaptec 2100S SCSI RAID-kontroller liggende, og det hadde vært heftig med to sånne i RAID 0.

 

Edit: Pluss 3-4 300 GB 10k SCSI-disker til lagring :dribble:

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Ahhh.... gode gamle 15kHZ, hvor har du blitt av? Jeg savner deg! Skal du atter vende tilbake til mit liv?

 

Noen som husker pipingen fra gamle TV'er? Den skikkelig høyfrekvente og ubehagelige pipingen som bare en skikkelig TV kunne produsere.

 

Linjefrekvensen: 15625 Hz.

 

Skal vi nå få tilbake denne pipingen i fremtidens harddisker? Sitte foran PC'en og bare nyte hylet bak der i hjernene et sted.

 

Alt går i sykler påstås det. 15KHz-hvinet har lenge vært borte, men nå kommer den endelig tilbake. Ahh.... :tease:

Lenke til kommentar

JBlack: 15.000 rpm er runder per minutt, altså 250 runder per sekund (250 Hz)

 

Forresten så tror jeg at hørselen min ikke klarer å høre så høye frekvenser som 15,6kHz lengre. Jeg gjorde det frem til tenårsalderen, men nå hører jeg aldri TV'er som piper lengre. Kanskje det er grunnen til at ikke du hører det heller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...