Gå til innhold

Test av AOpen 1551


ponke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes barbara sin test står i en mistenkelig kontrast til dinsides test

Link: http://www.dinside.no/php/art.php?id=106079

 

Etter å ha lest begge testene lurer jeg på hvem som egentlig har "rett"...

Dinside mener så vidt jeg forstår at om batterikapasiteten hadde vært større ville den vært en klar anbefaling. Nå foreligger det jo et kraftig batteri til under 1000kr som kan kjøpes i tillegg...

 

Slik kommer jeg frem til at dinside mener Tundra 1551 er et godt kjøp.

Barbara mener derimot at den er hverken eller...

 

Hvem har rett? Dinside eller Barbara? :ermm:

Lenke til kommentar

Rent tallmessig skiller det oss faktisk ikke all verden i hva vi ga våre respektive testmodeller. Ellers har vi litt forskjellig fokus på de ulike sidene ved denne maskinen.

Vi har vurdert den som en ultraportabel, og der når den ikke helt opp. I sær med tanke på kravene til kommunikasjonsgrensesnitt (mangel på BT og IR) og hvor solid den er/føles. Portløsningen er også ganske trist.

 

Hilsen ponke

Lenke til kommentar

Har vurdert å kjøpe en sånn en selv, men etter denne omtalen ble jeg litt skeptisk (noe som er bra, regner jeg med :). Jeg har også kikket en del på Asus S5200 som PSData og Quad.no selger. Den er enda lettere enn Aopen'en og har i tillegg mye bedre design og layout. Hadde vært fint å se en omtale av den *hint, hint*, for det er ikke så lett å finne info om ultraportable pcer, i alle fall ikke some er i en prisklasse en student kunne ha råd til.

Lenke til kommentar
Har vurdert å kjøpe en sånn en selv, men etter denne omtalen ble jeg litt skeptisk (noe som er bra, regner jeg med :). Jeg har også kikket en del på Asus S5200 som PSData og Quad.no selger. Den er enda lettere enn Aopen'en og har i tillegg mye bedre design og layout. Hadde vært  fint å se en omtale av den *hint, hint*, for det er ikke så lett å finne info om ultraportable pcer, i alle fall ikke some er i en prisklasse en student kunne ha råd til.

Denne finnes det en gigantisk tråd om på forumet, tråden er her.

 

Hilsen ponke

Lenke til kommentar

Jeg har sett 1551 på DI her i Trondheim..

og søstra mi har en S5600

 

Kan bare si en ting: Asus S5600 slår 1551 laaangt ned i støvlene når det kommer til design i hvertfall. Siden jeg kun har sett og ikke prøvd 1551 selv så kan jeg ikke si noe om hvem som er best på de andre områdene.

Lenke til kommentar

(Ponke 26/10/2004 : 14:04)

Rent tallmessig skiller det oss faktisk ikke all verden i hva vi ga våre respektive testmodeller. Ellers har vi litt forskjellig fokus på de ulike sidene ved denne maskinen.

Vi har vurdert den som en ultraportabel, og der når den ikke helt opp. I sær med tanke på kravene til kommunikasjonsgrensesnitt (mangel på BT og IR) og hvor solid den er/føles. Portløsningen er også ganske trist.

 

Hilsen ponke

 

Synes nå at dere skiller dere tallmessig fra dinsides test, iforhold til at dere ga 6/10,

mens dinside ga 4/6, men ville gitt en femmer på terningen ved bedre batterikapasitet som nå faktisk foreligger...

 

Men dette blir kanskje bare kverulering allikevel :hmm:

Lenke til kommentar

Kan kanskje ha noe med at dinside testet i juni, og at det etter den tid har kommet flere og bedre 12"-ere på markedet?

 

Eller, at spesifikasjonene på testmaskinen til dinside var veldig imponerende? De har jo gitt karakteren med utgangspunkt i ultrarask prosessor og stor harddisk osv... (1,7 Ghx Dothan og 60 gb harddisk). Barbara sitt eksemplar var mye dårligere utstyrt, men ser også ut som om selve ytelsen har fått mye mindre fokus her enn i dinside sin test.

 

Eller så kan det ha sammenheng med at 1551 såvidt jeg kan se er den første 12"-eren som er testet på dinside, i motsetning til hos barbara der testerne har vært ute for 12"-ere før.

 

Ikke veit jeg, bare spekulasjoner alt sammen

Lenke til kommentar

Finnes det ultraportable med alle porter på en side? (bortsett fra Apple)

Synes ikke portene er ulogisk plassert, greit med nettverk og strøm sammen på ene siden og "resten" på den andre siden. Skulle jeg koblet til masse enheter ofte ville jeg nok brukt en usb2 hub uansett.

Ultraportabel kommer vel ofte i tillegg til arbedsstasjon og ikke i steden for.

Firewire foran er riktignok litt rart, men til å leve med.

 

Det er vel bare og kjøpe et Bluetooth adapter til CF leseren så er det problemet løst også.

 

Enda billigere på ps-data!

 

Skulle gjerne sett en test av batterikapasiteten med det store batteriet.

 

Men LIFEBOOK P7010 er fortsatt drømmen(alt for dyr i norge selvfølgelig):

http://www.fujitsu-siemens.com/rl/products...ok_p/index.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...