Gå til innhold

Intel dropper Pentium-navnet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er nok en mulighet for at Pentium-navnet kan bli en ulempe p.g.a. "dårligere" produkter som det står i artikkelen, men er ikke Pentium også i ferd med - om det ikke allerede har blitt- å bli et slags "samlenavn" for maskinene som kom etter 486-? Alt en hørte dengang var Pentium 75, 90, 120! osv. Det henger igjen for mange tror jeg, har flere ganger hørt folk (ikke så datakyndige da) spørre; jeg har en Celeron, Athlon ..osv, hva slags pentium er det ??

 

Er vel smart av Intel å gjøre et slikt grep nå, mens de fleste husker produsenttilhørigheten til produktet... og ikke bare kaller en prosessor for pentium.. Et annet eksempel (blant mange) kan for eksempet være "termos",

altså den geniale flaska som vet at den skal holde varme drikker varme og kalde kalde.. oppfinneren kalte flaska for Thermos..og solgte millioner- på varemerket-

som de brukte store ressurser på å få til å "sette seg" i hodet på folk. I dag kan du kjøpe termoser overalt, produsert billig fordi alle vet hva det er uten forklaringer. Og taperen ? Det er nok firmaet som lanserte den det...

 

Ok, ble litt lang den siste der, men dere skjønner hva jeg mener.

 

 

joTAN

Lenke til kommentar
Pentium-> Hexium

La oss si at Pentium kommer fra gresk; pente = 5.

 

I så fall kan man si følgende:

 

Pentium 2 burde hett "exium".

Pentium 3 burde hett "eptium".

Pentium 4 burde hett "oktium".

Pentium 5 burde da hete "enneium".

I alle fall om vi hopper over Pentium Pro.

 

Se greske tall

 

Men etter å bruke Pentium Pro, 2, 3, 4 vegrer de seg mot å bruke Pentium 5, kanskje siden det blir dobbel-fem.

 

De vil nok helst unngå å begynne og telle på nytt, og kalle den Pentium 4 II.

 

Jeg foreslår at de lærer av Scott Adams og kaller neste prosessor "Procbert" :D

 

Skal bli spennende å se hva de mener med "en digital tone".

Endret av guge
Lenke til kommentar

kanksje noe med long i seg for å lure folk til å tro at det passer bra med longhorn..

som amd og xp.

 

er en vil teori da men. Sier ikke at det var det amd mente.

men det virker som at databransjen har innvirkning på annet en data.

 

Så en sykke som het gforce elns, og matprodukt som heter xp men runde feite bokstaver bokstsaver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...