Gå til innhold

Satser på kombinasjonsskjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott produkt, men jeg synes påslaget i pris på rundt tusenlappen i forhold til andre skjermer uten TV-tuner er litt for mye.

 

Jeg foretrekker fortsatt TV-kort til PC'n slik at jeg får opptaksmuligheten.

 

Med en oppløsning på 1280 x 1024 piksler skulle det ikke være noe i veien med bildekvaliteten på TV-sendingene.
Si ikke det. Kvaliteten på bildet blir aldri bedre enn det svakeste leddet. Selve TV-sendingene har en reell oppløsning på ca 500 linjer ganger noe i bredden. Kvaliteten på tuneren har også mye å si.

 

Litt forenklet kan kvaliteten sikkert sammenlignes med å kjøre 640x480 i oppløsning. Altså ikke-native oppløsning.

Lenke til kommentar
Flott produkt, men jeg synes påslaget i pris på rundt tusenlappen i forhold til andre skjermer uten TV-tuner er litt for mye.

 

Jeg foretrekker fortsatt TV-kort til PC'n slik at jeg får opptaksmuligheten.

 

Med en oppløsning på 1280 x 1024 piksler skulle det ikke være noe i veien med bildekvaliteten på TV-sendingene.
Si ikke det. Kvaliteten på bildet blir aldri bedre enn det svakeste leddet. Selve TV-sendingene har en reell oppløsning på ca 500 linjer ganger noe i bredden. Kvaliteten på tuneren har også mye å si.

 

Litt forenklet kan kvaliteten sikkert sammenlignes med å kjøre 640x480 i oppløsning. Altså ikke-native oppløsning.

En heftig 17" LCD koster jo rundt 4500 :shrug:

Lenke til kommentar
Med en oppløsning på 1280 x 1024 piksler skulle det ikke være noe i veien med bildekvaliteten på TV-sendingene.
Si ikke det. Kvaliteten på bildet blir aldri bedre enn det svakeste leddet. Selve TV-sendingene har en reell oppløsning på ca 500 linjer ganger noe i bredden. Kvaliteten på tuneren har også mye å si.

 

Litt forenklet kan kvaliteten sikkert sammenlignes med å kjøre 640x480 i oppløsning. Altså ikke-native oppløsning.

Godt poeng. Det jeg i hovedsak siktet til her (som tydeligvis burde vært spesifisert) er at f.eks. 20 tommer og 640*480 er grisestygt å se på.

 

Når det gjelder prisen så kommer det jo helt an på hvordan den fungerer i praksis. Er det en god allroundskjerm så vil jeg faktisk si den ikke er spesielt dyr. Se bare på NEC 1760NX - den koster fortsatt over 4.000,-

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...