Gå til innhold

Forbereder Athlon FX-55


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
FX55 vil helt sikkert være raskere enn enn P4 på 3.8 GHz (1MB cache), men vil den være raskere enn en på 3.8 Ghz med 2MB cache? (og 1066 FSB) Det lurer jeg på :hmm:

Ville da regne med det. Med tanke på at P4 XE har allerede 2 mb cache, og 3,4 ghz. FX-53 er jo sterkere/kraftigere enn denne :roll:

 

Det er jo tross alt XE denne FX prosessoren skal konkurrere mot, ikke vanlig p4, som er A64 sitt område. Selv når 1066mhz fsb og 2mb cache kommer. :thumbup:

Lenke til kommentar
Litt søkt å si at dette er den første som bryter 4,oghz grensen da den fortsatt kjører på 2,4 . ja vet at den liksom skal tilsvare en P4 4,0 men trodde amd hadde uttalt at de ikke sammenlignet med Intel , i tillegg har ikke Intel en 4,0 og dermed blir dette bare tull .

Er jo bare å sammenligne med en [email protected] det, så ser man ca hvordan det er. Klart at en 4GHz@250FSB er jo litt kraftigere enn det den orginalt hadde vært, men pyt pytt. Uansett, så er jeg litt enig. Intel har jo ikke sluppet noen 4GHz CPU, å kommer jo ikke til å gjøre det. Men hva skulle AMD ha kalt den da. Den forrige var jo 3800+, å denne måtte jo ha en navn....

Lenke til kommentar

Personlig syns jeg det er kult at AMD bruker 4000+ nå. Hadde egentlig vært kult om de kan fortsette med den navngivningen også, så kommer vi forbrukere alltid til å ha en lett modell å sammenligne cpu-ytelse på. Spiller ingen rolle hvilken klokkefrekvens en CPU har når det er ytelsen som er viktig.

 

Dersom AMD fortsetter med en PR-rating så vil vi kunne sammenligne (relativt) nye CPU'er med gamle CPU'er. I tillegg så burde Intel også ta i bruk AMD sin PR-rating, så kan vi sammenligne CPU'er mellom leverandører også.

 

Men jeg mistenker at Intel ikke ønsker å bruke PR-rating, da det da vil vise seg hvor elendige Celeron-CPU'ene er i forhold til AMD, iallefall for øyeblikket.

 

Dersom dette forholdet skulle endre seg en gang i fremtiden så regner jeg med at Intel også kommer til å ta ibruk en PR-rating, men den er selvsagt vridd i Intel-favør.

 

For enkelthets skyld, så håper jeg AMD fortsetter med PR-rating lenge. Det er jo omtrent det samme som å sammenligne score i 3DMark, noe jeg har lagt merke til at er ganske vanlig...

Lenke til kommentar
Men jeg mistenker at Intel ikke ønsker å bruke PR-rating, da det da vil vise seg hvor elendige Celeron-CPU'ene er i forhold til AMD, iallefall for øyeblikket.

Tja. AMD's Sempron prosessorer bruker jo PR-rating som ikke kan sammenliknes direkte med A64 prosessorene, så det er vel ikke problemet. Men det skal jo sies at Intel allerede har en form for PR-rating på prosessorene sine, i form av modellnumre, selv om det ikke er så lett å lese ut ytelse av dem, da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...