Gå til innhold

TEST: Accent HT-400


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jag får en känsla av att detta var din första omtale av en HTPC kabbis faktist. Vid fler tilfällen så antyder du hurpass trångt det är och installera allt och mitt intryck är att det ger et minus på totalen. Finns det någon som räknar med att det inte är trångt i en HTPC kabbis? Det blir ju som att säga att en fulltower har för stor plats när man monterar sakerna.

Annars bra test, gott att dom små detaljerna kommer fram, som det med att drevet sällan platsar som det ska och det med Firewire-kabeln bakpå osv. Sånt ser man inte när man väl ska köpa kabbisen, men efter detta har jag "mer kött på benen" när jag ska leta HTPC kabbis.

Lenke til kommentar
Jag får en känsla av att detta var din första omtale av en HTPC kabbis faktist. Vid fler tilfällen så antyder du hurpass trångt det är och installera allt och mitt intryck är att det ger et minus på totalen. Finns det någon som räknar med att det inte är trångt i en HTPC kabbis? Det blir ju som att säga att en fulltower har för stor plats när man monterar sakerna.

Annars bra test, gott att dom små detaljerna kommer fram, som det med att drevet sällan platsar som det ska och det med Firewire-kabeln bakpå osv. Sånt ser man inte när man väl ska köpa kabbisen, men efter detta har jag "mer kött på benen" när jag ska leta HTPC kabbis.

Enig. Jeg la også merke til hvor tett harddiskene sitter og at artikkelforfatteren gjerne så det ønskelig med mer plass til harddisker. Med 7200 rpm disker som utvikler bra med varme, tror jeg levetiden på disse diskene er høyst usikker. Ikke merkelig at folk får diskkræsj hvis det er slik dere stacker harddiskene. Uten vifte foran bør det være minst 1-2 cm mellom diskene.

Lenke til kommentar
Er det ingen HTPC kabinetter på markede som er mindre ?? , bredde/dybder er ok , men hadde ønsket meg et som ikke var høyere en 80 > 90 mm .

Utfordringen med mindre kabinetter er blant annet strømforsyning. Da må en kjøre med f. eks. en 2U PSU som egentlig er beregnet for servere, men som modifiseres for å få mindre støy.

 

Her er et som er noe mindre:

 

http://www.atechfabrication.com/products/atech_3000.htm

Lenke til kommentar
Jag får en känsla av att detta var din första omtale av en HTPC kabbis faktist. Vid fler tilfällen så antyder du hurpass trångt det är och installera allt och mitt intryck är att det ger et minus på totalen. Finns det någon som räknar med att det inte är trångt i en HTPC kabbis? Det blir ju som att säga att en fulltower har för stor plats när man monterar sakerna.

Jeg nevnte det som et mindre problem hvis man bytter hardware ofte. Da kan man fort bli lei av å tukle med dette kabinettet. Senest idag byttet jeg hovedkort, og alt untatt strømforsyning måtte demonteres...

Lenke til kommentar
Jag får en känsla av att detta var din första omtale av en HTPC kabbis faktist. Vid fler tilfällen så antyder du hurpass trångt det är och installera allt och mitt intryck är att det ger et minus på totalen. Finns det någon som räknar med att det inte är trångt i en HTPC kabbis? Det blir ju som att säga att en fulltower har för stor plats när man monterar sakerna.

Enig. Jeg la også merke til hvor tett harddiskene sitter og at artikkelforfatteren gjerne så det ønskelig med mer plass til harddisker. Med 7200 rpm disker som utvikler bra med varme, tror jeg levetiden på disse diskene er høyst usikker. Ikke merkelig at folk får diskkræsj hvis det er slik dere stacker harddiskene. Uten vifte foran bør det være minst 1-2 cm mellom diskene.

Derfor 2 av de 3 diskene kjører RAID 1 (speiling). :)

Lenke til kommentar
Men hvem vil ha tre disker i en HTPC?

Alle!. Hvis du først beveger deg inn på området HTPC, og skjønner hva som er mulig, vil du også ha det.

 

Alle filmene dine (xvid, DVD-rådata), musikken din, bildene dine og opptak av alle mulige TV-programmer du måtte ønske tar til slutt veldig veldig mye plass.

Lenke til kommentar
Men hvem vil ha tre disker i en HTPC?

Alle!. Hvis du først beveger deg inn på området HTPC, og skjønner hva som er mulig, vil du også ha det.

Hmm, da er det vel jeg som er unormal da. Støy står veldig høyt på prioriteringslista, og jeg foretrekker å bruke en filserver til lagring. En 200 GB eller noe bør holde lenge i en HTPC. Når jeg sier støy tenker jeg ikke bare på støy fra diskene, men også den ekstra viftestøyen dette måtte medføre. Aldri om jeg hadde lagt tre disker oppå hverandre uten ekstra kjøling. Og ja, jeg skjønner absolutt hva som er mulig med en HTPC.

 

Derfor 2 av de 3 diskene kjører RAID 1 (speiling).

Det vil jeg si er å angripe problemet i feil ende. "Det gjør ikke noe at diskene går til h**, de står jo i RAID"..?

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
Det er klart at hvis de skriver at det er plass til tre disker, forventer man gjerne at det er det også. Men hvem vil ha tre disker i en HTPC? Har planer om å bygge kabinett selv, men var usikker på om jeg bare skulle kjøpe dette i stedet. Selv om prisen er helt vill.

Enig. Jeg ser ikke poenget med å ha mer enn 1-2 disker i en HTPC. De fleste har vel en server til lagring uansett?

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke ha flere harddisker i htpc kabinettet. Mange er enig med meg. Harddisker bråker og utvikler varme. Samsung P80 er en perfekt disk for dette kabinettet.

 

Jeg har en filserver på nettverket som tar seg av lagringsplassen.

 

Og det med at det ikke er noe særlig å ha en kjapp p4 i kabinettet er tøys.

 

Jeg har selv et HT200 i stereobenken med en p4 3.0 klokket til 3.3 med en svært stillegående papst vifte og ellers bare en vifte ekstra (120mm i psu).

 

Er også enig med vår svenske kammerat som nevner plass. HTPC kabinettet kan ikke være like stort som et fullblods kabinett, da blir hele poenget borte.

 

En annen ting er at en HTPC ofte blir foret med flere programmer som det tar mye tid og krefter å stille inn (zoomplayer, ffdshow, windvd, girder mm)

Derfor er det ikke (etter min mening) et tema at det må være enkelt å skifte hardware. Når du har fått stilt inn alt vil du IKKE bytte hovedkort...

 

DrE

Lenke til kommentar

Som Erl sier, man vil fort ha 3hardisker.

Kanskje 3x200gb fra WD. Disse trenger bare en liten luftstrøm for å få bort varmen. Da såg jeg en mulighet. Modde den. Ja den er litt i dyreste laget for modifisering, men hva gjør du ikke for å få dvd/divx/anime på noe litt mer sikkert og praktisk.

Så er jo dette en mulighet:

 

htpc.PNG

 

(man setter inn en papst 80x80mm vifte i den røde firkanten. Av det slaget som går på 17dB. som du ser har man bra plass til å flytte hardiskene bakover. Så kan man sette på en viftegrill slik at det blir litt mere "annonymt")

 

Fin test, godt skrevet. Vil jeg legge til. (igjen)

EDIT: man kan istedet for en papst vifte sette inn denne:

http://www.vendur.no/catalog/product_info....14e8b7c921c20d3

 

på 11dBA

Endret av Delroton
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...