Gå til innhold

Bruker "ulovlig" tjeneste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fryktelig dårlig gjort av tele-selskapene å ødelegge for oss forbrukere.

De sier de ikke vil ha unlock.no men bruker den selv.

Og da må VI ta konsekvensene av missbruket til tele-selskapene.

Det er utrolig dårlig gjort.

De har da eget utstyr. Og det kan da ikke være så dyrt å låse den opp siden unlock.no har(hadde)det gratis.

Kjipt ass.....

Lenke til kommentar

Det er helt på trynet av Telenor og Netcom. Men det overrasker meg ikke at operatørene er så sleipe.

Heldigvis blir ikke prisene så dyre som før. Da tok Fredrik 200,- for å låse opp en telefon. Jeg betaler gladelig 29,- for å få låst opp telefonen min hvis det trengs. Det er jo ikke allverden med penger. :)

Endret av Eulogy
Lenke til kommentar
Dette kan jo ha vore eit smart trekk frå operatørene. Unlock innfører betaling for tjenesta, og plutseleg er ein tilbake til siutasjonen der unlock måtte legge ned sist gang.

Det er nok neppe et planlagt "stunt" fra dem. Det siste året har nemlig unlock.no gitt blaffen i trusselen fra netcom, og fortsatt som normalt. Dette tyder jo på at det faktisk bare var en tom trussel fra Netcom.

Telenor har forøvrig aldri truet meg på noen måte. Eneste jeg hørte fra dem var at de ville "bruke helgen på å vurdere lovligheten".

 

I følge advokaten selv, hadde det ingenting å si om jeg tok penger for tjenesten eller ikke:

Det forhold at De i dag tilbyr tjenesten gratis, slik at kundene vederlagsfritt kan låse opp sine telefoner, fratar ikke tjenesten karakter av å være tilbudt “i næringsvirksomhet”. Tjenesten er derfor like ulovlig i dag som den var da De tilbød Dem å låse opp operatørlåste telefoner mot betaling.

 

Nå, i motsetning til før, er det i allefall riktig at tjenesten er tilbudt i næringsvirksomhet (på unlockshop). Men at det er et brudd på den paragrafen er heller tvilsomt. Saken kjerne er jo om det er ulovlig for forbruker å fjerne sperren, noe det neppe er. Dessuten gjør vilkårene det klart at kodene ikke skal benyttes til dette formålet. Statistikk viser jo at svært mange gamle telefoner (over 12 mnd) også blir låst opp.

 

Dersom jeg skulle motta nye trussler, vil jeg høyst sannsynlig ignorere dem. Har aldri vært sikrere på at det er lovlig. :thumbup:

 

Ps! Det er ikke bare operatørene som brukte unlock.no, alle de kjente mobil-butikkene var aktive brukere (telehuset, telekiosken, elkjøp etc.)

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar

Telenor og Netcom oppfordrer hvertfall ikke kunder til å låse opp telefonene sine ved salg av abbonemang.

 

Dette er noe forbrukeren får finne utav selv.

 

Mener det er helt bak mål at bl.a Talkmore oppgir linker til nettstedene på sine hjemmesider!

 

Du vil aldri finne en link til disse sidene under telenor eller Netcom sine sider.

Da hadde det blitt dramaskrik og førstesideoppslag med en gang! :no:

 

Syntes at media skal la Telenor og Netcom i fred jeg.. De hausser opp stemninga ved enhver anledning. Det som er sikkert er at de to, er de mest seriøse aktørene på mobilmarkedet idag. Det er mye "grums" som ikke ser dagens lys, blant alle småoperatørene idag.. Believe me! :roll:

 

https://www.talkmore.no/kunde_locked_phone.htm :thumbdown:

Lenke til kommentar
Telenor og Netcom oppfordrer hvertfall ikke kunder til å låse opp telefonene sine ved salg av abbonemang.

 

Dette er noe forbrukeren får finne utav selv.

 

Mener det er helt bak mål at bl.a Talkmore oppgir linker til nettstedene på sine hjemmesider!

 

Du vil aldri finne en link til disse sidene under telenor eller Netcom sine sider.

Da hadde det blitt dramaskrik og førstesideoppslag med en gang! :no:

 

Syntes at media skal la Telenor og Netcom i fred jeg.. De hausser opp stemninga ved enhver anledning. Det som er sikkert er at de to, er de mest seriøse aktørene på mobilmarkedet idag. Det er mye "grums" som ikke ser dagens lys, blant alle småoperatørene idag.. Believe me! :roll:

 

https://www.talkmore.no/kunde_locked_phone.htm :thumbdown:

med forbehold om at det er dokumenterte påstander vedrørende bruken av unlock.no, så syns jeg netcom og telenor fortjener kjeften

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...