Gå til innhold

Omtale av Pokémon: FireRed (GBA)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror det er mer ved spillet enn det som nevnes i artikkelen... Når du har gått gjennom spillet har du mulighet for å "fange dem alle" :roll:, inkludert "legendariske" pokemon, men det som for mange (les meg) da er mer interessant, er å få best mulig pokemon og best mulig lag. Setter opp en liten punktliste over ting du kan gjøre for å få en best mulig pokemon:

  • Det er 15-20 forskjellige typer pokemon (vann, ild, lyn, elektrisk osv), og i tillegg kan alle disse kombineres, og alle har forskjellige styrker/svakheter/immuniteter.
  • Velg en pokemon"art" som har gode baseverdier.
  • "Nature" kan forandre to egenskaper med 10%
  • Gjennom parring kan pokemon få tak i angrep som de ellers ikke kunne ha fått tak i, og som de kan ha stor nytte av.
  • Alle pokemon har 6 IVer, som er individuelle verdier for hver egenskap (angrep, forsvar, spesial angrep, spesial forsvar, hurtighet og HP)
  • Alle pokemon har 6 EVer, som er poeng som du kan "gi" pokemonen din ved å kjempe mot bestemte motstandere.
  • Alle pokemon har en "ability" som kan påvirke kampene på forskjellige måter.
  • Pokemon får 50% SameTypeAttackBonus (STAB) for angrep av samme type som pokemonen er.
  • Pokemon kan holde ting som kan gi dem diverse fordeler.

Viss du f.eks. har en vannpokemon med dårlig spesial angrep, så burde du ikke bruke vannangrep siden vannangrep er et spesial angrep, og dermed ikke ville skade motstanderen så mye, med mindre motstanderen har en svakhet mot vannangrep. Viss motstanderen ikke har svakhet mot vann, så har han kanskje allikevel et dårlig spesial forsvar men bra forsvar, og da kan det igjen være lurt å bruke vannangrepet. Kanskje har motstanderen en "ability" som gjør at han er immun mot vannangrep, da er det ikke lurt igjen.

 

Ikke så veldig oversiklig skrevet, men poenget mitt er at på oversiden er pokemon et ganske enkelt barnespill, men for de som går litt dypere er det enormt mye strategi, og masser av informasjon å finne om hvordan spillet fungerer. Den dyptgående delen av spillet er dog avhengig av folk å spille og bytte mot. Selv har jeg spilt 300 timer + på mitt pokemon crystal, og minst 200 timer på pokemon safir. Jeg blir lei av det rett som det er, men av en eller annen grunn kommer jeg alltid tilbake til det... Har ikke spilt på lenge nå, men regner med å bli avhengig igjen før eller siden...

 

For de som vil se på litt av den informasjonen som finnes om spillene: Pokémon Forever

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...