Gå til innhold

Skråblikk: Ut på tur, aldri...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, en eneste stor artikkel om SAS-kritikk på hardware.no. Ikke dårlig!

 

Jeg har også forståelse for at de ansatte i Avinor gikk ut i øyeblikkelig sykemelding. De har ansvar for tusenvis av mennesker, og det er ikke trygt at de sitter bak spakene når de vet at de kommer til å få sparken. VG hadde en sammenligning om hvem som var sykest. En stakkars kronisk syk gutt eller de ansatte ved Avinor. Det syns jeg var den dårligste sammenligningen jeg har sett på lenge. Det går selvfølgelig utover enkeltpersoner som denne lille gutten, men det er bedre enn at det går utover hundre-tusenvis av mennesker.

 

 

On-topic: Gleder meg til vi får se mer om 70-serien til NEC. Det blir spennende saker! Kanskje jeg får solgt min 1760NX og oppgradert til 1770NX til et ikke altfor ille mellomlegg! :love:

Lenke til kommentar

Tenkte på det ettersom jeg har fulgt med litt i tråden din om turen i "skjermer". Men kom du deg av gårde? Er denne artikkelen skrevet fra München?

 

Jeg må si meg enig i at det var lattering av SAS å ikke ha flere på plass. Det må jo koste de endel å booke om også slik at netto-kostnadene ved å ha inn ekstra med folk kanskje ikke ville ha vært så høye. Men det er vel et annet budsjett det vel.... (andre med erfaring fra store firmaer og det offentlige veit hva jeg mener)

Lenke til kommentar

noe så idiotisk gjort av sas, bare på grunn av de, så mister jeg en flott artikkel :realmad::realmad::realmad:

nei, dette får det bli slutt på, hvorfor ikke sende artikkelen til VG, Dagbladet osv osv, så kan SAS få seg skikkelig diss...

jeg må også selv få inrømme at jeg aldri har set alle skrankene vært brukt samtidig på gardemoen.. :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg opplevde noe lignende en gang. Skulle til reise til Seattle for å delta på en konferanse. Flyet skulle gå 12. september 2001....

 

Prøvde å booke om til Vancouver (som er i Canada) for å leie bil der og kjøre til Seattle, men det nyttet fint lite fordi flyplassen i Vancouver ble full av fly som ikke fikk lov til å krysse grensa.

 

Så prøvde jeg å dra 13. september. Jeg skulle bytte fly på Kastrup. Vi ventet en time over tid ved gate'n. Deretter ble vi sluppet ombord i flyet, etter å ha fyllt ut skjemaer om hvem vi var og hva vi ville i USA. Så satt vi tre timer i flyet mens vi spiste, så video og ventet på klarsignal fra amerikanerne. Til slutt hadde det gått for lang tid for pilotene våre, så vi måtte gi opp. (Pilotene har visst en makstid for hvor lenge de kan jobbe i strekk.) Har siden hørt at det bare var Bin Laden familien som fikk lov til å fly den 13.

 

Jeg satt på 1. klasse ved siden av en hyggelig fyr fra Microsoft, som blandt annet har laget SQL-debuggeren i Visual Studio 6.0. Vi hadde en hyggelig prat.

 

Så var det bare å ta fly tilbake til Gardermoen og reise hjem. Gadd ikke prøve den 14, da hadde jeg mistet for mange dager av konferansen.

 

Har i allefall noe å fortelle barnebarna.

Lenke til kommentar
Det blir nok dyrere på kort sikt, men mye bedre i lengden.

....og der er hovedproblemet i denne saken spør du meg. Markedsliberalismen herjer, og den vil ofte ha penger på kort sikt. Derfor flytter Avinor alt til Sola for å spare 24 millioner i året (sier de). Anlegget i Røyken kosta visstnok totalt 1 milliard og er bygd med potensiale, altså med tanke på framtiden. Avinor får derfor 24 millioner ekstra pr år, mens samfunnet har brukt 1 milliard. Selv om disse "sparte" pengene skulle gå til samfunnet igjen, ville det ta over 40 år før det får tilbake det det har brukt. 40 år fram i tid er urealistisk langt fram, og derfor tror jeg dette bare er kortsiktig tenking; jeg tror faktisk at langsiktig tenking er ikke-ekstisterende hos svært mange økonomer eller økonomiske beslutningstagere...

 

Alt-i-alt synes jeg det Avinor skal gjøre er langt mer idiotisk enn det flygelederne gjorde

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...