Gå til innhold

Opplåsing av Athlon XP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

LarsC: Dette er kanskje en artikkel som synes svært lik overclockers.com sin... men hva er vel galt i det? Det står jo at bilder og idé er hentet fra overclockers.com . Denne artikkelen er den eneste unlock-guiden for athlonxp jeg hittil har sett tilgjengelig på norsk, og det kan kanskje være veldig ok for de som hovedsakelig holder seg til disse norske hardware-sidene. Er ikke alle som i det hele tatt finner det de er ute etter i stimen av hardware-sites rundtom på nettet. (Og hva om man ikke skulle vite hva conductive ink betyr?)

 

mvh

Lenke til kommentar

nå bynner jeg å bli virkelig lei av alle som kommer her og rakker ned på overklokking.no og artikklene dems. spesielt ocshoot tilhengere. hvis dere syns ok.no er så jævla dritt, så kan dere vel holde dere for dere sjøl! virker jo nesten som dere er sjalu!

og det går ikke ann og følge med på alle hw sider!

Lenke til kommentar

En AMD Athlon XP1900+ 1.6 GHz koster idag ca. 3200 kr. Hvis vi overklokker en AMD Athlon XP1700+ 1.466 GHz til ca 1900 kr, vil resultatet bli en klokkefrekvens over XP1900+. Men en swiftec vannkjoler med utstyr koster koster over tusenlappen, det gir ingen besparelse. Det må i så fall være gjenbruk av kjøleren som gir besparelse på

sikt?

 

 

(Takk til overklokking.no for den jeg alltid finner interessante artikler, hvordan de enn samler dem!)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-09 18:48, Arntfinn skrev:

nå bynner jeg å bli virkelig lei av alle som kommer her og rakker ned på overklokking.no og artikklene dems. spesielt ocshoot tilhengere.


 

Kan du komme med noen konkrete bevis på at det er "spesielt ocshoot tilhengere" som kritiserer ok.no? Det er riktig at enkelte (spesielt to) av brukerne av diskuter.no - ocshoots forum - har vist sterke anti-hardware.no/ok.no holdninger, men ingen av dem er lenger aktive på forumet. En av dem er faktisk utestengt pga. utallige threads i forumet ang. ok.no/hw.no hets + personlige angrep på eieren av 3dfxcool.no Tenk deg om før du begynner å påstå at det stort sett er ocshoot tilhengere som kritiserer ok.no, for det er det faktisk ikke.

 

Som en kommantar til sleve artikkelen vil jeg bare si at den var grei nok den, men det hadde vært litt bedre med "real life" bilder av hvordan opplåsingen gjøres i stedet for de manipulerte bildene fra overclockers.com

Lenke til kommentar

det var ikke det jeg skreiv. og jeg snakker heller ikke om alle ocshot folk, men om de som kommer hit bare for å slenge dritt.

og da jeg skreiv det så trodde jeg at jeg hadde sett larsc i forbindelse med no dissing i en annen tråd (her. og no hw/ocshot greier). kan hende jeg har tatt feil, i såfall beklager jeg på det sterkeste

 

[ Denne Melding var redigert av: Arntfinn på 2001-11-12 09:27 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-12 09:23, Arntfinn skrev:

det var ikke det jeg skreiv. og jeg snakker heller ikke om alle ocshot folk, men om de som kommer hit bare for å slenge dritt.

og da jeg skreiv det så trodde jeg at jeg hadde sett larsc i forbindelse med no dissing i en annen tråd (her. og no hw/ocshot greier). kan hende jeg har tatt feil, i såfall beklager jeg på det sterkeste


[ Denne Melding var redigert av: Arntfinn på 2001-11-12 09:27 ]


 

Artikkelen er da mer eller mindre kokt, selv om den er bra. Sånn sett fint at den er på norsk, men nye bilder hadde jo gjort seg.

Hvis du kaller det jeg skrev tidligere for å slenge dritt, da syns jeg du trenger en reality check.

Og du tar feil.

Lenke til kommentar

Heisan!

 

De av dere som synes dette er en dårlig kopi av andre guider om opplåsing av Athlon XP får ta det med en liten klype salt, det er jo begrenset hvor mange måter det går an å gjøre det på. Uansett er det Kjell Erik som har skrevet den, så kudoz til han :wink:

 

Som jerv sa er ikke denne artikkelen så unik i seg selv, men det er den eneste som er på norsk. For mange av våre lesere er det i seg selv viktig, både på grunn av varierende engelskkunnskaper og fordi utenlandske sider har en lei tendens til å utelate norske forhandlere i referansene sine... Vi gjør vårt beste for å være et fullstendig tilbud til norske/skandinaviske overklokkere, og da er slike standardguider obligatorisk å ha med.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-12 19:24, CannoliBoy skrev:


De av dere som synes dette er en dårlig kopi av andre guider om opplåsing av Athlon XP får ta det med en liten klype salt, det er jo begrenset hvor mange måter det går an å gjøre det på.


 

Hvis du sikter til undertegnede, så synes jeg ikke det var en _dårlig_ kopi. Artikkelen er bra den, som tidligere nevnt.

Selve hovedtrekkene er mer eller mindre rett fram, men som det kommer frem i lenkene som ligger i denne tråden er det mulig å utføre med litt forskjellig verktøy osv.

Nye bilder hadde økt nytteverdien av artikkelen på hardware.no.

 

 

Quote:


Som jerv sa er ikke denne artikkelen så unik i seg selv, men det er den eneste som er på norsk. For mange av våre lesere er det i seg selv viktig, både på grunn av varierende engelskkunnskaper og fordi utenlandske sider har en lei tendens til å utelate norske forhandlere i referansene sine... Vi gjør vårt beste for å være et fullstendig tilbud til norske/skandinaviske overklokkere, og da er slike standardguider obligatorisk å ha med.


 

Ja og bra.

*applaus*

Lenke til kommentar

Tok like så godt å bestilte meg en XP1600, så dette skal prøves.

 

Lurer litt på hvor godt electro connetoren og limet tåler varme på lang sikt? Vil limet utvide seg, sprekke?

 

Er det noen som har hatt denne moden i bruk over tid? Araldit er visst en ganske sterk kjemisk sammen-setning og vil den kunne skade prossesoren?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen spørsmål folkens... Har en Duron 800, har ikke rørt L1. Kan jeg likevel forandre FSB? Om det låser seg, kommer jeg likevel inn på BIOS for å klokke ned eller å øke spenningen? Skal reklamere på hovedkortet pga. defekt vifte, vurderer da å gå over til DDR. Er det verd bryet? (har planer om å kjøpe en XP)

 

Aopen AK73ProA

Duron 800

Apacer 256

MSI GF2MX 64Mb

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...