Gå til innhold

Kopisperrekampanje avsluttes i dag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste artikkelen på ballade.no om den norske BMG-sjefen om sier at de mottar få klager. Det hun kanskje ikke tenker på, er at de som ikke kjøper, klager heller ikke i etterkant. Selv ungikk jeg å kjøpe en "CD" fordi den hadde såkalt kopisperre, men spurte i butikken om de hadde uten "kopisperre". Altså hadde jeg ikke noe produkt å klage på.

 

Skal uansett bli interessant å se hva hun mener med kommende løsninger som fungerer ("DRM"). Først må vel spillerne støtte DRM, og ingen som veit hva de kjøper vil vel ha dette pga problemene det kan lage

Lenke til kommentar

Skrev mail til svenske BMG da jeg ikke kunne høre overhodet på den siste Clawfinger-plata. Har fra før av sikkert tre eller fire kopibeskytta plater som jeg har rippa uten problemer (på CD-brennere og DVD-ROM's, ikke på CD-ROM's).

Jeg ba om erstatning, men har ikke hørt noe fra dem. (Bandets vokalist skrev og sa at kopibeskyttelsen var noe de hadde blitt prakka på av plateselskapet, og at han var imot det... Så jeg antar at flere artister er imot greia.)

 

Jeg lurer på hvordan noen i det hele tatt kom fram til at "kopibeskyttelse" på CD'er er en god og salgbar idé...

Lenke til kommentar
vel, jeg også har skrevet under, men det som er det teite er at de kopi sperrene funker ikke i linux. så jeg har aldri hatt noen problemer med å rippe cder som har kopi sperre over til linux. men jeg får med et spor til som sikkert en en den av den sperren eller.no

 

 

men at det ikke funker til sin mening er helt sikkert.

Ikke alle cder dvder jeg kan spille av i linux pga. de er piratversjoner som linux kaller dem. Får opp en feilmelding om det, selvom de er orginale cder og dvder, merkelig greier. Kan hende det har noe med sperra.

Lenke til kommentar
vel, jeg også har skrevet under, men det som er det teite er at de kopi sperrene funker ikke i linux. så jeg har aldri hatt noen problemer med å rippe cder som har kopi sperre over til linux. men jeg får med et spor til som sikkert en en den av den sperren eller.no

 

 

men at det ikke funker til sin mening er helt sikkert.

Ikke alle cder dvder jeg kan spille av i linux pga. de er piratversjoner som linux kaller dem. Får opp en feilmelding om det, selvom de er orginale cder og dvder, merkelig greier. Kan hende det har noe med sperra.

Hvilket program i linux bruker du? Mplayer er et veldig kjekt program som er altetende...

Lenke til kommentar
vel, jeg også har skrevet under, men det som er det teite er at de kopi sperrene funker ikke i linux. så jeg har aldri hatt noen problemer med å rippe cder som har kopi sperre over til linux. men jeg får med et spor til som sikkert en en den av den sperren eller.no

 

 

men at det ikke funker til sin mening er helt sikkert.

Ikke alle cder dvder jeg kan spille av i linux pga. de er piratversjoner som linux kaller dem. Får opp en feilmelding om det, selvom de er orginale cder og dvder, merkelig greier. Kan hende det har noe med sperra.

Hvilket program i linux bruker du? Mplayer er et veldig kjekt program som er altetende...

Vet ikke, det var i Suse, nå bruker jeg Fedora core 2, har ikke testet noen cder/dvder der enda

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...