Gå til innhold

TEST: BenQ FP937s


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synnes rett og slett skjermen er for dyr i forhold til en crt på samme størrelse, man må jo ut med nesten 6 tusen for denne skjermen mens man kan få en veldig god Crt til 50% av prisen.

 

Hadde prisen derimot vært mellom 3-4 tusen så hadde det vært aktuelt.

Det er vel ikke pga bildekvalitet de aller fleste ønsker seg en lcd skjerm i stedet for en crt, men pga den fysiske størrelsen. Har man god plass så er det vel bare til å kjøpe en crt til godt under halve prisen... Om man syns en lcd er verdt forskjellen blir vel da en individuell prioriteringssak.

Om litt har vel prisen gått enda mer ned også. :)

Lenke til kommentar
Nydlig, nå venter jeg bare på en test av Viewsonic vx910.
Det kommer nok etter hvert skal du se :)

 

Det er vel ikke pga bildekvalitet de aller fleste ønsker seg en lcd skjerm i stedet for en crt, men pga den fysiske størrelsen.
Jeg kommer aldri til å gå tilbake til CRT nettopp på grunn av bildekvaliteten...

 

Denne er absolutt høyaktuell, men har du sett Philips-skjermen dere testet, enden? Ligger BenQen langt under denne?
I spill er det bare marginale forskjeller, om noen. Men Philips-skjermen har ikke DVI og er ikke like god i farger som BenQ-en. Dette er grunnen til at den ikke fikk Anbefales-merket slik som BenQ-en.
Lenke til kommentar

Er det etterslep ett sted er det etterslep over alt. TrackMania er dessuten mye bedre å teste etterslep i enn cs.

 

Det er ikke kun spilt to spill på den, men hvis jeg skal liste opp alle spill jeg spiller så kommer testene til å bli forskjøvet en uke eller så. Jeg trekker fram det jeg mener er relevnt, og er det ikke noe etterslep så ser jeg ikke noe poeng å si dette 20 ganger. Det holder med to...

Lenke til kommentar

Min mening er at dersom du tester det på flere spill enn 2 burde burde du ha fortalt det.

Mange websider som tester monitors og mus på 1/2 spill og thats it. Dermed kan man ikke ta for gitt at testeren har testet det må flere spill enn dem som står beskrevet.

man trenger da ikke å gå i detalj men nevne at produktet er testet i program a,b,c og d og fungerer uten noe problemer.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Liiiten tabbe der, ja... :grin:

 

Jeg skal forresten bestille denne skjermen fra Mshop i dag. Er det noen som har bedre forslag til 19" LCD-skjermer til rundt 4k, så kom med dem! Jeg ser at BenQ også har en 8ms skjerm på vei, men jeg skal bestille i dag, og samtidig tror jeg ikke at den lavere responstiden forsvarer prisforskjellen.

Lenke til kommentar
Liiiten tabbe der, ja... :grin:

Stoooor tabbe!

Merkelig nok fant jeg orginalbildne til BenQ-en i mappa til Acer-skjermen :blink: Jeg aner ikke hva jeg har drevet med, men begge skjermer har nå de bildene de skulle ha hatt. jeg kan ikke annet enn å beklage dette på det sterkeste!

 

Når det gjelder dette med responstid på disse BenQ-skjermene, så er de dessverre ikke ISO-sertifisert, så jeg kan ikke garantere at de kan sammenlignes direkte mot andre 12- og 8-ms-skjermer. Allikevel tror jeg nok at 8-ms versjonen er hakket bedre, ellers har jo BenQ skutt seg selv i foten :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...