Gå til innhold

Ferdigmaskiner fra Shuttle klare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Merklig liten powersupy på den G4 8500G (240w). I forhold krever P 8100G 350W eller hele 110W, 45,82% mer .... Siden det neppe er CPU som forårsaker allt, kan det da vere GPU som er så tungdrevet??? :ermm:

Ja, jeg regner med at det er skjermkort som har mest å si her, ihvertfall for Shuttle. Men det var allikevel rart at Athlon 64-boksen skulle ha 240W, mens de andre har 250W.

 

Det er nok ganske klart X800XT som har skylda i 250-->350W.

 

Jeg syns dette så ganske bra ut. Er selvfølgelig alltid morsomst å bygge selv, men dette virker morsomt hvis man kan konfigurere litt selv.

Lenke til kommentar

Når det kommer til begrensningene i en barebone så er ikke de så store fra stasjonære PC'er; Du får en Shuttle SN95G5 med Athlon 3800+ S939, 2GB RAM, ~800 GB lagringsplass, 1-slot 6800GT-kort, DVD-brenner og enda så har du plass til et bra lydkort i den resterende PCI-slot.

 

Når man går til innkjøp av en barebone så burde man vite hva man går til. Når folk klager på at det er lite plass og bare 1 PCI-slot så blir det noe dumt.

Lenke til kommentar
Merklig liten powersupy på den G4 8500G (240w). I forhold krever P 8100G 350W eller hele 110W,  45,82% mer .... Siden det neppe er CPU som forårsaker allt, kan det da vere GPU som er så tungdrevet??? :ermm:

Ja, jeg regner med at det er skjermkort som har mest å si her, ihvertfall for Shuttle. Men det var allikevel rart at Athlon 64-boksen skulle ha 240W, mens de andre har 250W.

 

Det er nok ganske klart X800XT som har skylda i 250-->350W.

 

Jeg syns dette så ganske bra ut. Er selvfølgelig alltid morsomst å bygge selv, men dette virker morsomt hvis man kan konfigurere litt selv.

Det er fordi at barebonene til shuttle er sånn i utgangspunktet. toppmodellen sin barebone kommer med 350w uansett, så de har ikke oppgradert eller noe. er bare sånn de er standard.

Lenke til kommentar
Når det kommer til begrensningene i en barebone så er ikke de så store fra stasjonære PC'er; Du får en Shuttle SN95G5 med Athlon 3800+ S939, 2GB RAM, ~800 GB lagringsplass, 1-slot 6800GT-kort, DVD-brenner og enda så har du plass til et bra lydkort i den resterende PCI-slot.

Fire disker OG brenner?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234
Overforstående får meg til å tenke at vi bruker for store PSU ...

 

En PSU er ikke en PSU. Shuttle sine PSU'er er kvalitet, dvs. de yter skikkelig. Imotsetning til f.eks de psu'ene som leveres med Q-tec kabinettene :spy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...