Gå til innhold

Låste bærbare er fortsatt enkle å stjele


[L]337-Zonic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe. Det blir jo ikke vanskeligere å stjele en bærbar selv om lokket sitter fast i resten av chassiset.

 

Men, strengt tatt så skjønte jeg poenget.

Poenget med denne type lås er at du fester en stålwire til maskinen som igjen er festet til noe fornuftig, f.eks. armeringsjern, diger klump sement med en krok på o.l.

 

Jeg bruker Kensington microsaver, den har nøkkellås og fungerer greit for meg. Jeg legger uansett aldri fra meg maskinen på et sted jeg er helt usikker på hvem som kan komme inn. Men låser den f.eks. fast på lab'en slik at jeg kan la den ligge der mens jeg tar lunsjpause o.l.

 

Har også lånt bort låsen min til en kamerat av med som brukte den på sin Powerbook 12" han drar med seg inn bak DJ-pulten. Han likte ikke helt tanken på at noen bare kunne løfte maskinen, dra ut ledningene og løpe avgårde med den. Han har fortsatt maskinen sin :)

 

All sikkerhet til sitt bruk.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig er det fortsatt enkelt å stjele en laptop selv om den er låst fast. Men de fleste av forsikringselskapene krever at pc'en skal være låst fast for at du overhodet har krav på penger tilbake.

Så det er like så greit å smekke fast en lås, så får du iallefall forsikringsbeløpet tilbake ifall noe skulle hende. Hvis du har forsikring så skjønt ;) Endret av elindse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...