Gå til innhold

TEST: Flash Genie Multireader


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det viktigste med en kortleser er hvor fort den overfører til og fra kortet. Å ikke ta med dette i en grundig test med alle type kort syntes jeg er litt dumt. De fleste i dag med digitale kamera har bruk for dette og forskjellene mellom kortleserene er svært stor.

 

Håper dere kan gjøre en grundig sammenligningstest engang av alle kortleserene som er på markedet nå, med hastighets tester.

 

En ting er sikkert, ikke kjøp SanDisk 6-in-1 USB2 kortleseren, den bruker 20 minutter på et 1GB Sandisk Ultra kort (og disse kortene er raske).

Lenke til kommentar

Det var jo en helt godgjent kortleser.

 

Men det som hadde vært artig er om den hadde mulighet for tilkopling med floppy kabelen og kunne emulere diskettstasjon ved å f.eks. laste inn diskett-images på ett minnekort.

3. disketstasjonen døde hos meg. Akkurat på et tispunkt når jeg trenger den. :roll:

Lurer på om det i det hele tatt finnes noe slikt...

Lenke til kommentar
Det var jo en helt godgjent kortleser.

 

Men det som hadde vært artig er om den hadde mulighet for tilkopling med floppy kabelen og kunne emulere diskettstasjon ved å f.eks. laste inn diskett-images på ett minnekort.

3. disketstasjonen døde hos meg. Akkurat på et tispunkt når jeg trenger den.  :roll:

Lurer på om det i det hele tatt finnes noe slikt...

ASUS hade en USB-pen som emulerer floppy

Lenke til kommentar

Jeg lurer på det samme som Nagel: Støtter den XD eller ikke!

 

På denne siden skriver de at den er en 9-1 men nevner bare 6 kort typer..

 

Mens på denne siden skriver de (som dere) at det er en 8-1 og med 8 typer (deriblandt XD)

 

På en av produsentene sin side (Eumax) står det at det er en 9-1 men så lister de opp enhetene:

 

Socket of storage card:

- CF Card Type I/II

- IBM Micro Drive

- SmartMedia Card

- Secure Digital Card

- MultiMedia Card

- Memory Stick Card

 

Jeg kommer ivertfall bare til 6 enheter, hvor er de 3 siste?

 

Dette (syns jeg ivertfall) er forvirrende :ermm: og frustrerende :mad: Jeg har nemlig Olympus kamera med XD-kort og har lyst på denne kortleseren siden jeg syns den er noe av det smarteste jeg har sett på lenge! :thumbup:

 

Er også enig med johncl - Kan dere teste flere kort?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kjøpte produktet (ICYBOX 8 i 1) på mpx.no Har testet og den fungerer med XD-kort! Jippi! :D :D

 

Mini-test:

 

Verktøy brukt under testing. Total Copy v1.1

 

Kort testet: Nyinnkjøpt 128 MB XD-kort

 

En fil på 124 MB (130'325'366 bytes) Ble kopiert fra PC til XD-kortet og det tok 1 min og 43 sekunder. Under kopieringen lå transfer rate og vippet mellom 1000 og 1333 KB/Sec

Ved Kopiering tilbake til PC tok det ca 32 sekunder og her lå transfer rate på mellom 3666 og 4333 KB/sec.

 

(Vedkommende kan ikke garantere for at resultatene ikke har blitt influert av eventuelle andre ting i hardware på PC)

 

Konklusjon: Siden dette er første kortleser jeg prøver, vet jeg ikke hvordan den klarer seg mot andre med USB 1.1 eller 2.0 - men en ting er sikkert: Det går en hel del og vel så det raskere enn da jeg overførte fra kamera til PC. Den tid er endelig forbi! (Hvis man ser bort ifra enkelte ganger når man kun har kamera og ikke kortleser som f.eks på ferie e.l.) ;)

 

Vet ikke hvordan eller om den fungerer med andre typer kort siden jeg kun har XD-kort.

 

Pluss:

* Bra pris!!!! :D :D :D

* Greit utsende

* 2-i-1 (intern og ekstern løsning)

* Tar MANGE kort-typer

* Nevnte jeg prisen? :D :D

 

Minus:

* Den ene kabelen til docking station må man dra igjennom til baksiden for å koble til. Kjedelig!! :nei:

* Ejectknapp på dockingen stod litt for langt ut syns jeg (ca 7 mm)

 

Skal gifte meg om to uker, så tenkte derfor at denne saken kommer til nytte ved å "kreve" at gjestene "legger igjen" en kopi av bildene de har tatt.. ;)

 

EDIT: Glemte noe..

Endret av JrRRr
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Er det noen som har testa hastigheten (og at den virker!) med et raskt CompactFlash-kort?

 

Jeg har brukt en eMagic-leser noen måneder, men har etterhver oppdaget at den av og til ødelegger dataene på kortene mine! Trodde først det var kameraet, men etter service OG nytt CF-kort er den muligheten eliminert.

 

Likte veldig godt løsningen med både intern og ekstern leser i samme pakke, men er litt skremt etter forrige kjøp av billig merke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...