Gå til innhold

Demonstrerte ekstern SATA med RAID


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror behovet for en ekstern lagringsboks uten RAID er langt større. Ser ikke helt hvem som skal ha behov for å kjøre RAID eksternt, selv om det er RAID 5 for sikkerhet høres det veldig "overkill" ut. Men stilig var det.

 

Er dette forresten denne demonstrasjonen :hmm:

 

Experience the Advanced Features of SATA

 

• Serial ATA Unleashed:

- Native cCommand queuing.

- 3Gb/sec and RAID.

- Port multipliers and port selectors.

- Latest internal and external cables.

 

• Hands-on experience integrating SATA’s most advanced features.

 

• Instruction by the industry’s leading SATA experts.

 

Never-before-seen demonstrations and lectures.

Lenke til kommentar
lurer på hvordan koble til disse diskene på best mulig måte....

Sikkert vanlige S-ATA kontakter. Trenger vel noe slikt i PC'en:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120098&cks=PRL

Eg håpet mer at du trenger bare 1 kontakt inn til disse, da 4 ledninger + strøm vil bli ganske mye for min del.

 

Antar at du ikke får raid mulighet ved bare bruk av bare 1 kabel, noe som for meg er helt ok da eg sannsynligvis vil kjøre med software striping...

Lenke til kommentar
lurer på hvordan koble til disse diskene på best mulig måte....

Sikkert vanlige S-ATA kontakter. Trenger vel noe slikt i PC'en:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120098&cks=PRL

Eg håpet mer at du trenger bare 1 kontakt inn til disse, da 4 ledninger + strøm vil bli ganske mye for min del.

 

Antar at du ikke får raid mulighet ved bare bruk av bare 1 kabel, noe som for meg er helt ok da eg sannsynligvis vil kjøre med software striping...

Tviler på at det er bare en S-ATA kontakt. Det får du gjerne kun i dyrere løsninger der flere S-ATA disker serves av en innebygget kontroller i kabinettet og kobles til PC'en gjennom f. eks. et SCSI grenesnitt.

 

Her er en test av en del andre eksterne S-ATA kabinetter.

 

http://www.tomshardware.com/storage/20040426/index.html

Lenke til kommentar
Menneh, kan det være så vanskelig å få lagd S-ATA kontakter på bakplaten til et hovedkort? Noen hovedkort med S-ATA har jo også med en brakett for å koble til eksterne S-ATA enheter.

Nei, det må i utgangspunktet være veldig enkelt. Hadde også vært en fordel om disse kontaktene hadde en form for lås, så de ikke så lett kunne løsne.

Lenke til kommentar
Menneh, kan det være så vanskelig å få lagd S-ATA kontakter på bakplaten til et hovedkort? Noen hovedkort med S-ATA har jo også med en brakett for å koble til eksterne S-ATA enheter.

Nei, det må i utgangspunktet være veldig enkelt. Hadde også vært en fordel om disse kontaktene hadde en form for lås, så de ikke så lett kunne løsne.

Grunnen til at S-ATA pluggene på HKet ikke har lås er at de knekker dersom det blir for mye vekt/press på dem... *fant det ut på den tungvite måten*

det skal ikke såååå mye til før de stakkars knottene knekker.

Lenke til kommentar
Menneh, kan det være så vanskelig å få lagd S-ATA kontakter på bakplaten til et hovedkort? Noen hovedkort med S-ATA har jo også med en brakett for å koble til eksterne S-ATA enheter.

Nei, det må i utgangspunktet være veldig enkelt. Hadde også vært en fordel om disse kontaktene hadde en form for lås, så de ikke så lett kunne løsne.

Grunnen til at S-ATA pluggene på HKet ikke har lås er at de knekker dersom det blir for mye vekt/press på dem... *fant det ut på den tungvite måten*

det skal ikke såååå mye til før de stakkars knottene knekker.

Det er sant, det er en forferdelig svak patent på disse kontaktene og kablene. De knekker for et godt ord.

Lenke til kommentar
Menneh, kan det være så vanskelig å få lagd S-ATA kontakter på bakplaten til et hovedkort? Noen hovedkort med S-ATA har jo også med en brakett for å koble til eksterne S-ATA enheter.

Nei, det må i utgangspunktet være veldig enkelt. Hadde også vært en fordel om disse kontaktene hadde en form for lås, så de ikke så lett kunne løsne.

Grunnen til at S-ATA pluggene på HKet ikke har lås er at de knekker dersom det blir for mye vekt/press på dem... *fant det ut på den tungvite måten*

det skal ikke såååå mye til før de stakkars knottene knekker.

Dette gjelder forøvrig på disk-siden også. Måtte lime S-ATA pluggen fast i kontakten på disken etter at den hadde knukket. Utrolig spinkel konstruksjon.

Lenke til kommentar
det som ligger på netshop er ikke eksterne kabinettet, men kabinett du setter inn i 5.25" plasser i kabinettet :/

Hva med dette (hentet fra specs) da?

 

- Support hot swap & RAID 0,1,5

- Power control, sensor & alarm

 

Ellers ser det her ut til at du har rett:

 

http://www.procase.co.nz/backplane_modules/snt_3141_sata.htm

 

Install (4) 3.5” LP hard drives into (3), Standard 5.25” HD drive bays

 

Da er det ihvertfall ubrukelig som ekstern ekspansjon for å få plass til flere disker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...