Gå til innhold

TEST: Vi anskaffer en super-PC: Del 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja jeg syns det at den nye lian li kabbinetta som er opp å ned goved kort er dårlige allså!!!! ikke for clockers og high end systems!

Enig.

 

En ting: Ser at dere har satt begge minnebrikkene ved siden av hverandre.. Betyr ikke det at de står i samme kanal, som medfører langt dårligere ytelse enn om de sto i hver sin? :hmm:

Lenke til kommentar

Menneh, har ikke Nforce3 støtte for Dual channel, da skal vel rama stå i hver sin minne kontroller ,altså en brikke i oransje ram sokkel og en i blå sokkel, slik som på nforce 2? Eller? Da hadde også mellomroommet mellom de 2 brikkene blitt større. Jeg har selv disse 3700EB brikkene, og de er store!!, les:brede.

 

Har også denn strømforsyninga (OCZ) i 470watt utgave, og den er vel en av de støreste jeg har vært borti, men også en av de beste.

Lenke til kommentar
Ja jeg syns det at den nye lian li kabbinetta som er opp å ned goved kort er dårlige allså!!!! ikke for clockers og high end systems!

Enig.

 

En ting: Ser at dere har satt begge minnebrikkene ved siden av hverandre.. Betyr ikke det at de står i samme kanal, som medfører langt dårligere ytelse enn om de sto i hver sin? :hmm:

faen, der var du før meg!!

lol! :!:

Lenke til kommentar

Dere skulle nok ha valgt et ATI Radeon X800XT i stedet. Kanskje også ha gått for et Lian Li PC75USB Maxitower. Eller eventuelt PC73 (også fulltower). Jeg har 5 disker i mitt Lian Li PC75USB, og jeg har ikke varmeproblemer. Da regner jeg også med to SCSI-disker, hvorav en er en 15k. Se forøvrig min profil. Jeg har ikke hatt problemer med varme, i hvert fall. Men jeg må riktignok leve med litt støy. Men det er ingen ting mot hva jeg måtte tåle før, da jeg hadde et elendig Q-tec kabinett.

Lenke til kommentar
Dere skulle nok ha valgt et ATI Radeon X800XT i stedet. Kanskje også ha gått for et Lian Li PC75USB Maxitower. Eller eventuelt PC73 (også fulltower). Jeg har 5 disker i mitt Lian Li PC75USB, og jeg har ikke varmeproblemer. Da regner jeg også med to SCSI-disker, hvorav en er en 15k. Se forøvrig min profil. Jeg har ikke hatt problemer med varme, i hvert fall. Men jeg må riktignok leve med litt støy. Men det er ingen ting mot hva jeg måtte tåle før, da jeg hadde et elendig Q-tec kabinett.

Om brukeren selv spiller OpenGL spill mest, er det vel neppe noen grunn for han å kjøpe et X800XT kort.

Lenke til kommentar
Om brukeren selv spiller OpenGL spill mest, er det vel neppe noen grunn for han å kjøpe et X800XT kort.

Vi snakker om kort fra øverste hylle, så det spiller vel ikke så stor rolle om man velger ATI eller nVidia her. Jeg tenker nå på støy og varme. Der har fremdeles ATI et lite overtak på nVidia. Men jeg har ikke tenkt å starte en ny "ATI vs nVidia"-diskusjon nå.

Lenke til kommentar
Hvis dette skal være slikt et svært high-end system, burde dere ikke hatt 2 stk 1GB minnebrikker da? 1GB minne er jo ikke så veldig high-end lenger...

i "vår" lille trange hw.no verden er kanskje ikke 1GB med det beste minnet nok, men i alle alle alle andres øyne er det for mye. :)

 

 

altså den pcn kicker nok æææs. Hvis man skal tippe litt 3dmark er det nok nermere 15k i 03

Lenke til kommentar
Hvis dette skal være slikt et svært high-end system, burde dere ikke hatt 2 stk 1GB minnebrikker da? 1GB minne er jo ikke så veldig high-end lenger...

 

1GB minnemoduler er noe dårligere enn 512MB moduler, så det hadde bare vært tull.

 

http://www.hardware.no/tester/annet/superp...l2/fornoyed.jpg

 

Søtt bilde. :wee:

 

Der får du igjen for å ha valgt et nytt og ukjent kabinett, hadde du valgt et av de "gamle" til Lian-Li, som er minst like stilfulle, hadde du unngått problemene med luftgjennonstrømningen.

Men, men, gjort er gjort.

 

Rart at GigaByte satt minneslots'ene så tett sammen også, er jo nok av plass på sidene der. :hmm:

Endret av Goophy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...