Gå til innhold

Test av SparkLAN WX-6800 aksesspunkt


knut

Anbefalte innlegg

  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse

 

I forbindelse med testen av Sparklan, fikk dere testet Repeate funksjonen i dette? Jeg har satt opp et accesspunt og en repeater, men jeg får ikke kontakt med accesspunktet fra repeateren, noe som gjør meg mektig irritert. For å få alle funksjoner tilgjengelig, kjøpet jeg 2 wx-6800-2, men det er knytt umulig å få repeaterfunksjonen til å fungere. Min erfaring er derfor at dette er overkill i pris og at man like godt kan kjøpe billigere systemer som er lettere å sette opp.

 

Min konklusjon er, dersom du kun skal sette opp et accesspunkt, kan dette være tingen for deg. Som et nettverk der en er repeater, glem det!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

I forbindelse med testen av Sparklan, fikk dere testet Repeate funksjonen i dette? Jeg har satt opp et accesspunt og en repeater, men jeg får ikke kontakt med accesspunktet fra repeateren, noe som gjør meg mektig irritert. For å få alle funksjoner tilgjengelig, kjøpet jeg 2 wx-6800-2, men det er knytt umulig å få repeaterfunksjonen til å fungere. Min erfaring er derfor at dette er overkill i pris og at man like godt kan kjøpe billigere systemer som er lettere å sette opp.

 

Min konklusjon er, dersom du kun skal sette opp et accesspunkt, kan dette være tingen for deg. Som et nettverk der en er repeater, glem det!

5866749[/snapback]

 

Oppdatert INFO.

 

Etter meget testing og feiling, har det faktisk lykkes å sette opp den ene som repeater uten å være tilkoblet LAN'et. Det som er trikset er at repeateren må ha samme SID navnet som Accesspunktet. Det interne navnet på repeateren spiller ingen rolle da dette kun er informasjon til deg selv når du skal konfigurere flere repeatere, men broadkast navnet må av en eller annen grunn være det samme som accesspunktet. Repaeteren må også settes opp med mac adressen til accesspunktet eller nærmeste repeater (eller begge deler). I tillegg må repeateren være åpen. Dvs ikke låst på mac eller WEP. Tilgangen inn på nettet bestemmes på accesspunktet enten det kommer via repeateren eller direkte inn på accesspunktet.

 

Håper dette kan hjelpe de som har kjøpt dette produktet. Har også fått repeateren til å virke mot 3com accesspunkt.

 

Mvh. Dobe.

Lenke til kommentar
404 på linken... Sier det ikke segselv at du må ha samme broadcast navn som nettverket du vil repetere, eller er jeg på villspor?...

 

//Swiss

6199247[/snapback]

 

Vel, dersom man i dette tilfelle setter opp repeater med et annet SID navn, vil du få kontakt merd nettet ved å koble på repeateren, men du få kun tilgang via LAN PÅ repeateren. Både accesspunktet og repeater vill jo vise som tilgjengelige enheter uansett SID. Det var ihvertfall ukjent for meg at SID må være lik på begge enhetene.

 

Mvh. Dobe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...