Gå til innhold

Omtale av Transport Giant (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

7 er jo ingen dårlig karakter. Det var vel for mye kritikk i anmeldelsen til å forsvare en 7'er?

 

Er det noen som har prøvd Railroad Tycoon 3 her? I det spillet har økonomimotoren en tilbud&etterspørsel-funksjon, som gjør at man ikke kan sende hva som helst, hvor som helst. Prisene varierer etter hvor stor etterspørselen etter varen er.

 

Er det noe tilsvarende tilbud&etterspørsel i Trasport Giant, eller bare mottar fabrikkene råvarene i ualminnelige tider, selv om de ikke får solgt/transportert den produserte varen?

 

Ser frem til å spille Locomotion som kommer i postkassen i løpet av neste uke. Vet ikke om dette spillet har noen innviklet økonomimotor, men regner med det blir en fin underholdning. Transport Tycoon er i hvertfall det!

Endret av alexf
Lenke til kommentar

Jeg føler som omtalen sier at spillet bare er en liten oppgradering av Transport Tychon. Men mener alikevel at den er bedre enn forgjengeren og derfor ingen grunn til å gå tilbake til det gamele. Skuffelsen ligger bare i det at det kunne vært gjort så mye mer. Det er liksom ikke nok nytt, men tror ikke noe har blitt dårligere.

Lenke til kommentar
Uhm, okay, jeg bare måtte prøve spillet allikevel. Men jeg finner ikke utav hvordan jeg kan få svingene til å svinge andre veier? Er det en rotate-knapp jeg overser? :S

Du trykker på space om jeg husker riktig. Men et irriterende element er at du kun kan svinge 90 grader. Det er ikke mulig å legge spor diagonalt, slik det er i Transport Tycoon. Man må med andre ord legge sporene i en lang omvei om de to stasjonene ikke ligger akkurat på linje.

Lenke til kommentar

Grafikken var sterkt forbedret slik jeg ser det, men nå synes jeg grafikken er en forsvinnende liten del av spilleopplevelsen i et slikt spill. Det kunne gjerne vært enklere grafikk slik at ting blir mer oversiktlige.

 

Siden jeg ikke bryr meg så mye om grafikkforbedringen så synes jeg det virker som spillet er en blåkopi at det gamle TT deluxe. Altså ikke noe man betaler mer for enn for den gamle versjonen.. Desverre utviklere!

Lenke til kommentar
Det heter "dessverre" ikke "desverre". Sjekk opp konklusjonen. Jeg fikk ikke jobbe hos gamer.no fordi jeg skrev for mye feil...

Fikset. Takk for bemerkningen. Hvis du ser feil neste gang, er det fint om du sender mail direkte til en redaktør eller forfatteren selv. :-)

 

Og så det viktige spørsmålet :

Multiplayer?

Det er ikke flerspillermulighet i Transport Giant.

 

synes artiklene på gamer burde ta med systemkrav på spilla di anmelder

Det skal vi også gjøre, snart. :-)

Lenke til kommentar
synes artiklene på gamer burde ta med systemkrav på spilla di anmelder

 

noen som kan si kravene til meg (hvist du har det i hode , kan sjekke sidene selv :p) så jeg slipper og sjekke

Minimum

 

Pentium 3-500, 64 MB RAM, 32 MB 3D graphics card, CD-ROM, mouse, DirectX 8.1, Win98/Me/2000/XP.

 

 

 

Optimum

 

Pentium 3-800 (or better), 256 MB RAM, 64 MB 3D graphics card, CD-ROM, mouse, DirectX-compatible sound card, DirectX 8.1 (or higher), Win98/Me/XP.

 

 

- Så du må nok ut og kjøpe deg ny maskin :p

Lenke til kommentar

Prøvde en demo av Transport Giant for et par uker siden og må si jeg syns det virket som et helt ok spille i grunn. Ikke like fengende som Transport Tycoon, men ikke langt unna. Gleder meg til å spille fullversjonen i grunn. Men en ting jeg stusset på i anmeldelsen:

Men akkurat hva som er vitsen med et kjølerom på jernbanestasjonen eller hva heisekranen du kan kjøpe egentlig duger til, er det ikke like lett å gjette seg til
Her tror jeg det i så fall må være noe som er fjernet (?) i fullversjonen for på demoen kunne man da holde musa over f.eks. krana og se at den minsket lastetiden på tre-varer osv.

Ville da vært rart å fjerne en sånn funksjon??

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...