Gå til innhold

Mørk framtid for Blåtann


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dette er jo ericsson og ikke sonyericsson som er mobilprodusenten (sameid av ericsson og sony). det dem gjør er vel å kutte produksjon av bt brikker for mobiler og annen elektronikk og heler fokusere på det som ericsson alltid har produsert, utstyr for telefoni, altså sentral bokser og lignende.

 

bluetooth kommer nok ikke til å dø ut med det første siden systemt nå har funnet sin plass og produsenter i asia eller andre lavkostland kan ta over eller allerede some sverreb sier har skaffet ericsson konkuranse.

 

det som kan ta livet av bluetooth er wusb, intels forsøk på å lage en trådløs utgave av usb systemet.

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

Det er litt synd siden jeg akkurat har kjøpt mobil med blåtann og båltannadapter... Det mest geniale med blåtann er jo at det bruker vanvittlgi lite strøm og samtidig gir brukbar båndbredde og dekningsområde.

 

Men jeg ser likevel poenget med å legge det ned. Det er så mange andre trådløse standarder som dukker opp at det kan lønne seg å implementere noe som er mer kompatibelt med "vanlig" hardware. F.eks WLAN eller WUSB. Håper bare at kretsene ikke bruker så mye strøm at de ikke blir implementert i mobiler. Selv om blåtann har vært litt populært i mobilmarkedet så tror jeg at utbredelsen av WLAN er mye større allerede nå, og at WUSB vil bli det innen et par år. Da er det like greit å droppe blåtann til fordel for konkurrentene så snart konkurrentene har mobil-klare brikker på markedet.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...