Gå til innhold

ATI utsetter brikkesett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ATi har rotet rundt lenge med dette... Det første Athlon chipsettet var en katastrofe med tanke på ytelse, og måtte attpåtil bruke VIA southbridge. Nå har det gått endel år, og siden de enda holder på så regner jeg med at de faktisk har noe brukbart på gang. Etter å ha sett 3dfx og andre som har gjort dårlige prioriteringer, så får vi håpe det ligger noe mer substans bak denne satsingen enn kun et ønske om å matche NVidia. Det kan bli katastrofalt...

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar
Det som ATi kanskje kan klare bedre enn resten, er intergrerte skjermkort med støtte for flere skjermer.

 

Uansett, kom ikke som en bombe det her. Har ikke lest mye om brikkesettet. Det er som regel et tegn på at det ikke er ferdig med det første.

Muligens, men nvidia har tradisjonelt vært best på flerskjermstøtte, virker ikke som det er så prioritert for ATi, men hva vet jeg?

 

AtW

Lenke til kommentar
ATi har rotet rundt lenge med dette... Det første Athlon chipsettet var en katastrofe med tanke på ytelse, og måtte attpåtil bruke VIA southbridge. Nå har det gått endel år, og siden de enda holder på så regner jeg med at de faktisk har noe brukbart på gang. Etter å ha sett 3dfx og andre som har gjort dårlige prioriteringer, så får vi håpe det ligger noe mer substans bak denne satsingen enn kun et ønske om å matche NVidia. Det kan bli katastrofalt...

Må ikke glemme at det første nForce-brikkesettet var elendig. Har aldri hørt om noen som bare kom ut av intet og lagde den beste datakomponenten på markedet.

Lenke til kommentar
Nforce var et solid chipset, som var veldig populært, fikk strålende kritikker, hadde upåklagelig ytelse, og til og med havnet i flere ferdig-pc'er fra store leverandører.

Du snakker om nForce2, 2 som i version nummer 2. Altså, det var ett før det. 2 for oppølgeren til 1. Klart?

 

Må ikke glemme at det første nForce-brikkesettet var elendig.

 

Er det noen her som husker nForce1? Jeg står på mitt. Det var elendig.

Lenke til kommentar
Er det noen her som husker nForce1? Jeg står på mitt. Det var elendig.

For noe sprøyt! :no:

 

Jeg var faktisk en av de første som fikk et NVIDIA nForce1-basert hovedkort her til lands, et MSI K7N420 Pro, og det var kjempebra både med tanke på finesser, ytelse og stabiltet.

 

Dette er hva Ace's Hardware sa når de testet dette hovedkortet:

http://www.aceshardware.com/read.jsp?id=45000232

I have found the nForce to be impressive. Performance is excellent and the system has still a lot of potential left. A 10 percent lead over a strong competitor like the KT266A is commendable, especially considering this is Nvidia's first attempt at a core logic chipset, while the KT266A is, in fact, the second revision of VIA's DDR SDRAM Athlon chipset. It's great to see a strong competitor surface on the Athlon chipset scene, and while we will have to wait and see what the costs are like, I think it's safe to say that the nForce has quite a bit of value to offer.
Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Tja, ytelsen var kanskje grei. Men de jeg var borti (og det var endel), hadde store problemer med driverene. Nå var kanskje ikke dette unikt for nForce (VIA hadde jo også store problemer da), men å si at det var et solid chipset, synes jeg, blir feil.

 

nForce2 var/er veldig bra. Det som er poenget her. Når du kommer inn på ett nytt marked vil du bestandig ha litt startproblemer. Derfor synes jeg ikke folk skal holde det for mye imot ATi at det første brikkesettet på mange måter ikke holdt mål.

Lenke til kommentar
Tja, ytelsen var kanskje grei. Men de jeg var borti (og det var endel), hadde store problemer med driverene. Nå var kanskje ikke dette unikt for nForce (VIA hadde jo også store problemer da), men å si at det var et solid chipset, synes jeg, blir feil.

Ikke enig, jeg hadde, bank i bordet, aldri et eneste problem med det hovedkortet og er ved siden av ECS K7S5A et av de beste Athlon XP (266FSB)-hovedkortene jeg har hatt og jeg har kjøpt mange!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...