Gå til innhold

Mobilbølge blant unge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

synes det er bare tull at så små unger skal ha mobiltelefon, min mening er at de ikke har bruk for det før de bynner på ungdomsskolen der de får venner som bor lenger unna, da er det nyttig med en mobil å komunikasere med. her hjemme får vi ikke mobil før vi blir 13, og det er greit med tanke på at vi skal kunne bruke pengene fornuftigere i den alderen, i motsettning til en 7 åring.

Lenke til kommentar

Tja.. en billig telefon (av typen 500kr inkl. 100kr kontantkort), samt å betale 150kr hver måned for påfylling er ikke så skrekkelig mye å bruke på ungene sine.

 

Det er begrenset hvor mye de kan gjøre for den summen, og de lærer fint å begrense bruken over en måned (med mindre man ikke gir etter og kjøper kontantkort i hytt og pine til dem). Det går også fint an å få tak i dem på 0,svisj, noe som er særdeles positivt for bekymrede foreldre.

Lenke til kommentar
Personlig mener jeg at barn under 12 ikke har bruk for mobiltelefon...

 

Det er sikkert bedre å bruke pengene på noe annet...

Hvorfor ikke egentlig? Alle de foreldrene som vil at Barna skal komme hjem "nå" og ikke er helt sikker på hvor Ungene er, og må løpe gjennom Hele Nabolaget for å finne de.. Syns Unger skal ha Mobil telefon, men ikke noe bra greier, Har faktisk sett en 9 åring som har gått rundt med 6600 og liknende!

Lenke til kommentar
Personlig mener jeg at barn under 12 ikke har bruk for mobiltelefon...

 

Det er sikkert bedre å bruke pengene på noe annet...

Hvorfor ikke egentlig? Alle de foreldrene som vil at Barna skal komme hjem "nå" og ikke er helt sikker på hvor Ungene er, og må løpe gjennom Hele Nabolaget for å finne de..

det er noe som heter klokke som unger kan bruke, har selv løpt nabolaget rundt etter småsøstrene mine, men synes klokke høres bedre ut enn mobil.

Lenke til kommentar
litt latterlig at en 7-åring som såvidt har begynt å lære segå lese å skrive skal ha mobil, tror ikke det er så heldig å starte med sms-språk i tidlig språkutvikling.

Godt poeng. Med tanke på hvor dårligt mange her på forumet skriver nå, så grøsser jeg med tanke på hvordan det blir i fremtiden.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...