Gå til innhold

Microsoft får fingeravtrykk-dilla


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er tingen for sånne konspirasjonsteorifantaster. :!:

Hvis du holder fingeren på den avleser-saken hele tiden, tør jeg ikke tenke på hva konsekvensene er av virus/etc som kjøres på forskjelige måter, leser av fingeravtrykket ditt og sender til sin ultra-onde database...

 

Men eller er det jo kjekt for inlogging til parter du stoler på, f.eks nettbanken din, hjemmepc'n din.. Så jeg vil holde meg til "eksterne" fingeravtrykklesere, som er en sånn egen dings, som du bare berører når det trengs.

 

(Men så var det hacker-angrep mot enttbank/hjemmepc'er som lagrer fingeravtrykk da.. moro? nei!)

Lenke til kommentar
Fingeravtrykk som passord er jo genialt for å si det mildt. Skal litt til for å "glemme" det, selv jeg skal slite med det :w00t:

Men dødskjipt den dagen du har fått fingeren litt for nær brødkniven og ikke kan komme inn i windows før såret har grodd...

Hadde nesten samme tanken. Hva om begge hendene skulle bli kjørt over av trikken og du har sikret maskinen din med 1024bits kryptering? :hmm:

Lenke til kommentar
Fingeravtrykk som passord er jo genialt for å si det mildt. Skal litt til for å "glemme" det, selv jeg skal slite med det :w00t:

Men dødskjipt den dagen du har fått fingeren litt for nær brødkniven og ikke kan komme inn i windows før såret har grodd...

Hadde nesten samme tanken. Hva om begge hendene skulle bli kjørt over av trikken og du har sikret maskinen din med 1024bits kryptering? :hmm:

Hehe, kanskje det samme som om du får en trikk i hodet og får hukommelsestap.

 

Personlig ser jeg ikke den helt store nytteverdien av dette, men det er vel kanskje noen (få?) som har nytte av det.

 

AtW

Lenke til kommentar
Personlig ser jeg ikke den helt store nytteverdien av dette, men det er vel kanskje noen (få?) som har nytte av det.

 

AtW

Jeg hadde satt pris på fingeravtrykk passord, mest sannsynlig. Det kommer litt an på hvordan det er tenkt brukt.

 

Jeg har så mange passord rundt forbi på internett, og husker ikke 1/3 engang. Må alltid sjekke i ei lang liste for å finne det riktige.

 

Jeg håper det blir noe slikt at fingeravtrykket ditt blir omregnet til tall eller noe, slik at man kan lagre finger avtrykket på alle sider, uten at selve fingeravtrykket blir lagret (ikke at det bryr meg så mye)..

 

Får bare vente å se hvordan denne teknologien blir utnyttet med tiden... Jeg er i allefall spent.

Lenke til kommentar
Jeg har så mange passord rundt forbi på internett, og husker ikke 1/3 engang. Må alltid sjekke i ei lang liste for å finne det riktige.

Jeg kjenner meg godt igjen der :yes:

 

Men du må spørre deg selv hvorfor du har så mange passord. Er det ikke nettopp for å øke sikkerheten? Du kunne jo brukt samme passord overalt.

 

Her ligger det store problemet med biometriske data. Hvis man bruker det til innlogging overalt, og noen plutselig snapper det opp (f.eks via et virus/trojan), er du virkelig føkka!

 

Passord er på mange måter sikrere fordi man som sagt kan ha ulike passord til ulike tjenester, og fordi man kan bytte passord så ofte man vil. Ikke like lett å bytte fingeravtrykk. Må bytte fingre da. Etter hvert er alle 10 brukt opp og man må begynne å bruke tærne - HAHA! :p

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...