Gå til innhold

Mikro-PSU fra Mini-box


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aha.. så det er avsløringen. Jeg synes det hørtes for godt ut til å være sant at en hel PSU på 120W skulle kunne bli så liten som på bildet.

 

DC/DC-delen er jo bare en del av strømforsyningen og AC/DC-delen er vel den som tar mest plass. Det holder sikkert med en slik som er like stor eller mindre enn størrelsen på vanlige laptop-strømforsyninger hvis det er gode kjøleribber på sidene.

 

Synd ikke det lages hele mikro-PSU'er på selve mikro-hovedkortene.

Lenke til kommentar
Hvor kjøpte du den hen?

Har planer om å sette en PC i bilen, og da er jo denne genial.

Så lenge den takler litt varierende spenninger

Det gjør den neppe. Hvis du skal ha den i bil, bør du koble på denne først, for å få konstant 12V inn. Evt. kan en bruke denne strømforsyningen som tåler spenningsforskjeller, men den er bare på 60W.

 

Edit: Den siste var visst bare på 60W (ikke så aktuell likevel...)

Endret av Flex
Lenke til kommentar

vil tro at 60W holder for en "bil-pc" ... typiske mini-itx cpu'er bruker nesten ikke strøm. Og i bil så kan man f.eks. bruke flash-ram istedenfor HD og ha en dvd-spiller. Tipper man med et slikt oppsett holder seg godt innenfor 60W... Om man vil ha en annen CPU, flere HD'er og alt slikt, så er nok 60W i minste laget, men skal man ha mye mer så kommer nok bilen til å slite med å få levert nok strøm også... :)

Lenke til kommentar
Gjest mafister

noen som vet om en butikk i norge\europa som sleger disse?

 

eventuelt er det noen som er interresert i å kjøpe denne samtitig som meg, så kan vi dele på porto, jeg har prutet porto ned fra 80$ til 60... jeg bor i kr.sand så dersom du bor her hadde det vært bra...

 

general musa

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...