Gå til innhold

Coop Prix: PC + dagligvarebutikk = sant?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser et strort problem med det, det er slik at du bare kan få maskinen der, og annet ting. Når jeg skal kjøpe en maskin liker jeg skaffe alt fra en butikk. Det gjelder også ekstrautstyr som ekstra ram, mus, hd, hk o.s.v Synes det verste er at prisene er dumpet og at de ikke tar noen profitt på varen sikkert, du bruker profitten fra andre varer til å dumpe prisen. Dette vil føre til at mange databutikker som har en tynn grense på profitt og tap blir svingt over til tap, og de går konk, som gir dårligere valg og at de resterende butikkene bare tar inn de varene som gir høy profitt. Aka dette er ikke bra.

 

Ser ikke poenget med datamaskiner i en mat butikk. Neste er vel at alt blir en enorm butikk, der folk går seg vill og dør.

Lenke til kommentar
Matbutikker er til _mat_.

Hvorfor har vi databutikker og kjeder hvis matbutikkene begynner med det også, og dessuten blir jeg aldri å støtte en matbutikk ved å kjøpe billige pc'er.

Selger jo grandis på datakjeden å da. Gjorde det før i Trondheim Hvertfall. Hehe :D

Endret av rottert
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke problemet. Man får kjøpt en helt kurant maskin på prix, sikkert noen som kjøper denne maskinen også. Konkuranse på pris gjør at alle må litt ned i pris eller yte en best mulig service. Og det er der det stopper for prix og andre de kan ikke yte den samme service som vi kunder fortjener så det sier seg selv at vanlige butikker går ikke konkurs på grunn av noen få solgte maskiner fra prix.

Lenke til kommentar

Trenden de siste 10-20 årene har jo vært at butikkene blir mer og mer generaliserte, så at dagligvarebutikkene må ta inn datamaskiner etc for å tiltrekke kunder er ingen overraskelse. OBS! har solgt data, hvit og brunvarer i en årrekke i kombinasjon med matvarer, klar, verktøy etc. Og helt ærlig, jeg synes det er utrolig praktisk å vite at jeg slipper å besøke ett utall med butikker for å kjøpe helt enkle ting. Man vil alltid ha spesialbutikker som tilbyr f.eks klær av bedre kvalitet og variasjon, noe som er bra, men også disse blir tvunge til å presse prisene og man får sef litt færre av dem samtidig som de organiserer seg på en litt mer effektiv måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...