Gå til innhold

Sharp introduserer 3D-skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kikket på PDF-fila som var lagt ut, og såvidt jeg kunne forstå var det hele var basert på ett "vanlig" TFT-lag og ett overliggende lag som ligger en liten avstand unna. Dette overliggende laget sperrer hver enkelt pixel for det ene øyet men ikke for det andre, basert på vinkelen mellom "pixlene" i de to lagene. Vanskelig å forklare, men se på PDF'en.

 

Men vil ikke dette bety at man må sitte innenfor et ganske begrenset område for at vinklene skal stemme og det skal bli en 3D-effekt? Innsynsfelt på kanskje 20 grader? :(

Lenke til kommentar
høres bra ut..

 

Jeg gleder meg derimot til jeg ser monstrene fly rundt på skrivebordet mitt. Uten skjerm  Blir nok noen år til..

 

hehe.... ikke jeg, plutselig våkner de når jeg såver :cry::whistle:

 

 

 

trenger man veldig spesielt skjermkort for dette, tro?...

 

Neida... samme som du har! for det er skjermen som fixer 3den ikke kortet!

 

 

Glere meg, den må jo bli testet, og kommer sikkert til å ta over for dages skjermer..

Lenke til kommentar

Software og evt. media må vel støtte dette før man får noe effekt av en slik skjerm. For eksempel om man skulle spille Doom i 3D på en slik skjerm, så måtte jo hver Doom frame rendres dobbelt-opp, en gang for hvert øye (med en litt annen vinkel i forhold til hverandre).

 

Så ikke bare vil det bety at slik type rendering sansynligvis vil være mye tyngre enn vanlig, men også at vi neppe vil se software med støtte for dette før disse skjermene begynner å dryppe over fra det kommersielle markedet over på forbrukermarkedet.

 

Jeg har ingen store forhåpninger på denne fronten på de neste par årene, men om en 5-6 år kanskje, så kan det lett bli en standard :)

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...