Gå til innhold

Lavere LCD-salg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det sies at det er ikke sett noen prisnedgang i Norge på LCD skjermer.

Og det er jo forståelig all den tid folk er villig til å betale de høye prisene.

Det ser ut til at 19tommere har gått noe ned mens volumselgere som

17tommere står på stedet hvil.

Så da får man bare vente og se og håpe at CRT'n holder.

Lenke til kommentar

Viewsonic VP201b koster bare 7695,-

 

Denne skjermen har jo droppa med rundt 1500 iløpet av noen få uker og er jo et røverkjøp for de som ønsker seg en rimlig LCD over 20". Den duger til og med til spilling etter hva jeg har lest på nettet, noe som har vært sjeldent for skjermer over 20" inntil nylig - og til den prisen! Kommer nok til å selge bra om den lave prisen holder seg.

 

Venter bare på ok fra sjefen til å handle meg et par stykk :)

Endret av hanigjen
Lenke til kommentar

Glimrende nyheter! Da avventer jeg ennå en stund med LCD-kjøpet. Har veldig lyst på en stor skjerm å se film på så jeg kan rydde bort den digre tunge TV'n som praktisk talt tar like mye plass som en reol.

 

Kan tenke meg en god 19" eller kanskje en rimelig 21-23" dersom prisen blir lav nok. CRT'en ryker neste gang jeg selger PC'n.

Lenke til kommentar
... mens salget av større paneler (typisk over 15 tommer) gikk ned med...

[pirke]

 

Ville ikke kalt 17" og 19" for store, heller middels. Jeg tenker ikke på store skjermer før de er over 20"

 

[/pirke]

Vel, hvor mange laptoper har 17 eller 19 tommers panel? Gjetter på det selges såpass mange laptoper at desktop 17" og 19" er i den større delen av produktsamlingen til produsentene.

Lenke til kommentar

Høy lagerstatus, lavt salg og stadig synkende priser bidro til en salgsnedgang fra 8 til 20 prosent for taiwanske produsenter av LCD-paneler i juli. Det kan bety enda lavere LCD-priser i tiden som kommer.

Interessant å se at lavt salg faktisk har bidratt til salgsnedgang. Bra konklusjon. :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...